اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با تاکید براینکه باید از ساخت و سازهای غیر قانونی جلوگیری شود، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی باید با نظارت تبدیل به یک وظیفه شود.

امیر جوان کیا امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهری و شهرداری های ماکو و بازرگان که در فرمانداری ماکو ترتیب یافت با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها یک معضل جدی است که علت این امر را نیز مماشاتی که از طرف بعضی از عوامل شهرداری ها با مالکین ساختمان ها صورت می گیرد،می توان دانست، گفت : جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی باید با نظارت تبدیل به یک وظیفه شود که یک مطالبه عمومی است.

وی با بیان اینکه وظیفه دفتر امور شهری و شوراها نظارت عالی بر تمام شهرداری‌های استان و شوراهای شهر استان است، گفت : در این دفتر شهرداری‌ها و شوراها به صورت مستمر در طول سال ارزیابی می شوند.

مدیرکل امور شهری و شوراها با اشاره به اینکه مقدمه نظارت بر عملکرد شورا و شهرداری ها امر مهم آموزش است، افزود : با آموزش می توانیم اعضای شورا و پرسنل شهرداری ها را توانمد کنیم چرا که وقتی پرسنل توانمند نباشند اطلاعات جامعی از وظایف خود نخواهند داشت.

کیا با اشاره به اینکه شهرداری ها باید چهره شهر را بر اساس طرح تفصیلی که به عنوان پایه و زیرساخت توسعه شهری است محور قرار دهند، خاطرنشان کرد : شهرداری ها بر اساس طرح تفصیلی که نقشه راه توسعه شهری است حرکت کرده و نگذارند خارج از این طرح هیچ اقدامی صورت پذیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری آذربایجان غربی ضمن تاکید بر نظافت عمومی شهرها و ساماندهی فضای سبز و پارک‌ها گفت: فضا و منظر پارک‌های شهری باید به جهت ایجاد نشاط اجتماعی و رضایتمندی شهروندان دائماً ساماندهی شده و بهبود یابد.

فرماندار ماکو نیز گفت: ارتقاء زیرساخت‌های شهری در ماکو و بازرگان در اولویت شهرداری قرار گیرد.

نادر کاظمی افزود : ارتقاء زیرساخت‌های شهری در دو شهر ماکو و بازرگان بسیار ضرورت دارد و باید در اولویت اول امور اجرایی شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تفصیلی در شهرها که به عنوان اصلی ترین و دقیق ترین مرجع، برای کسب اطلاعات در خصوص اراضی شهری، نوع کاربری، میزان تراکم و غیره استفاده می شود افزود: طرح تفصیلی شهر ماکو ابلاغ شده ولی توسط شهرداری ماکو اجرا نمی شود چرا که در حقیقت طرح تفصیلی سند رسمی شهر و اسناد هویتی شهری قلمداد می شود.

فرماندار ماکو خاطرنشان کرد: اصول و رعایت شهرسازی در شهرهای ماکو و بازرگان به حال خود رها شده است که این هم چهره شهر را بهم زده و هم از لحاظ پدافند غیرعامل مشکل دارد.

کاظمی با اشاره به عدم رعایت تراکم در شهرهای ماکو و بازرگان که اکثرا با ۱۰۰ درصد پوشش اقدام به ساخت مسکن می شود و شهرداری ها نیز هیچگونه نظارتی بر این تخلفات ندارند، تاکید کرد: قرار نیست حقوق شهروندی قربانی شود تا یک فرد به حداکثر سود خویش برسد و ساختمان‌هایی که تخلف آشکار دارند باید پلمب و تخریب شوند.

فرماندار ماکو با اشاره به این امر که شهرداری ها باید از تخلفات جلوگیری کنند نه اینکه برای درآمدزایی خود زمینه تخلف را فراهم سازند گفت: شهرداری های ماکو و بازرگان باید برای خود درآمد پایدار ایجاد کنند زیرا تکیه کردن بردرآمدهای کمیسیون ماده ۱۰۰ به هیچ عنوان اصولی و منطقی نیست.

کاظمی با عنوان این مطلب که شهرداران ماکو و بازرگان برای اجرای پروژه‌های ممیزی املاک و مغازه ها و تشکیل بانک اطلاعاتی املاک سریعا اقدام کنند افزود: اجرایی شدن پروژه های ممیزی املاک و مغازه ها در شهرهای ماکو و بازرگان می تواند برای درآمد پایدار و مدیریت شهری کمک کرده و باعث جلوگیری از تصرفات در شهر شود.

فرماندار ماکو افزود: شهرداری‌ها باید با مدیریت صحیح شرایط موجود شهرها و بررسی نقاط ضعف و قوت مدیریت شهری، تمام تلاش خود را در جهت اصلاح وضعیت فعلی و تغییر در سیمای شهر و جلب رضایت شهروندان بکار گیرند.

کاظمی خاطرنشان کرد : جمع‌آوری پسماندهای خانگی و زباله‌های رها شده و پاکسازی معابر عمومی و پارک‌ها از مهمترین وظایف و تکالیف شهرداری‌هاست و از آنجا که این موارد از مطالبات اصلی مردم نیز بشمار می‌روند، لذا باید در این خصوص اقدامات به مراتب مطلوب‌تری در جهت تحقق خواسته‌های شهروندان و انجام امور محوله صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست