اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  پل «پوش آباد» شهرستان اشنویه بعد از ۵ سال قرار است خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسد.به گزارش کردپرس، طرح ساخت پل “پوش‌آباد” در محور اشنویه – پیرانشهر از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و تا بهار سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

اخیرا مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی اعلام کرده،  این پل در خرداد ماه سال جاری افتتاح می شود.

 ارسلان شکری، در سفر یک روزه به شهرستان اشنویه ضمن بازدید از امکانات ماشین آلات راهداری اداره راهداری و حمل ونقل این شهرستان و  پروژه های مهم حوزه راهداری این شهرستان همچون پل پوش آباد گفت: پروژه احداث پل پوش آباد یکی از خواسته ها و مطالبات مردمی منطقه و جزو برنامه های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوده که از پیشرفت بالایی برخوردار است و در خرداد ماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد.

شکری در روند بازدید از محور اشنویه  – ارومیه اظهار کرد: عملیات تعریض و بهسازی این محور در دو قطعه شامل قطعه اول به طول ۱۶ کیلومتر و قطعه دوم به طول ۵.۲ کیلومتر بصورت پیمانی و با نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست که با اتمام این پروژه ها راه دسترسی به شهرستان اشنویه و پیرانشهر و همچنین مرز تمرچین کوتاه‌تر و ایمن تر خواهد شد.

او با اعلام اینکه نزدیک به ۹۳ درصد  خانوار روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اشنویه از راه آسفالته برخوردار هستند، گفت : این میزان، از متوسط کشوری ۱۰ درصد بالاتر بوده و از این حیث این شهرستان جزو رتبه های برتر استان و کشور است.

مدیر کل راهداری استان ادامه داد: به طوریکه از ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان اشنویه ۶۶ روستا آسفالت شده و ۴ روستای باقی مانده نیز به زودی آسفالت خواهد شد.

گفتنی است؛ بارش های سنگین باران و ظغیان رودخانه گادر، هر بار موجب مسدود شدن پل “پوش آباد” واقع در مسیر بین پیرانشهر و اشنویه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست