اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: با افتتاح کارخانه سیمان مهر ماکو تولید سیمان در کشور به میزان ۵۴۶ هزار تن در سال افزایش می یابد.

محمد دهقان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت افتتاح یک واحد تولید سیمان در شهرستان ماکو با ظرفیت اسمی سالانه ۵۴۶ هزارتن در سال در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این واحد با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای بیش از ۸۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

سرپرست سازمان صمت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از لحاظ میزان تولید سیمان در رتبه پنجم کشور قرار دارد، گفت: با افتتاح این واحد تعداد واحدهای تولید سیمان استان به ۵ واحد تولیدی با ۶ میلیون و ۵۶ هزار تن تولید سیمان در سال می رسد و تمام مواد اولیه این کارخانجات از معادن موجود در استان تامین می شود.

دهقان با اشاره به اینکه ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۶۰۰ نفر بطور مستقیم در واحد های تولید سیمان استان مشغول بکار هستند.

به گزارش کردپرس، سالانه بالغ بر پنج میلیون تن سیمان در آذربایجان غربی تولید می شود و این استان از لحاظ میزان تولید سیمان در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

بهار امسال رییس اتاق بازرگانی ارومیه خواستار لغو ممنوعیت صادرات سیمان از آذربایجان غربی به کشور عراق پرداخته بود و گفت: باتوجه به اینکه آذربایجان غربی بیشترین صادرات سیمان را به عراق داشته حل و فصل این مشکل ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست