اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه ارومیه از افتتاح پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه ارومیه در محل پردیس شهر، دانشگاه ارومیه خبر داد.

دکتر رحیم حب نقی در مراسم افتتاح این پژوهشکده، بیان کرد: این پژوهشکده در سه گروه مطالعات اجتماعی، فرهنگی-مردم شناسی و توسعه و آینده پژوهی فعالیت خواهد کرد.

او تصریح کرد: پس از گذشت سه سال از راه اندازی مرکز ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه ضرورت ایجاد پژوهشکده مطالعات اجتماعی برای ورود علمی به مسائل ادیان و اقوام در دانشگاه ارومیه ضرورت پیدا کرد.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه مسائل اقوام و ادیان در آذربایجان غربی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است ، افزود: پژوهشکده مطالعات اجتماعی در کنار مرکز پژوهش اقوام و ادیان با توجه به این حساسیت ها به عنوان مرکزی علمی و دانشگاهی به دنبال رفع مسائل و مشکلات اجتماعی به شکل علمی است.

او با تاکید بر اینکه حوزه علوم انسانی یکی از حوزه‌هایی است که بیشترین ارتباط را با مسائل اجتماعی دارد، اما متاسفانه ورود به این مسائل کم بوده است، گفت: انتظار می‌رود پژوهشکده و حوزه دانشکده ادبیات و علوم انسانی بیش از پیش این مسائل ورود کنند و نتیجه آن پژوهش های کاربردی در جامعه باشد که امیدواریم با راه‌اندازی این پژوهشکده این مسیر را هموار کنیم.

حب نقی در پایان همچنین از راه اندازی رشته جامعه شناسی در دانشگاه ارومیه خبر داد و گفت: امسال خوشبختانه اولین دانشجویان جامعه شناسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند که امید است با تلاش بیشتر این رشته در مقاطع بالاتر نیز گسترش یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست