اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در حالیکه بهمن ماه سال گذشته استاندار آذربایجان غربی خواستار تهیه بانک اطلاعاتی معتادان شده بود، اما این مهم با گذشت یک سال هنوز اجرایی نشده و در اسفند ١۴٠١ استاندار دوباره از ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی معتادان خبر می دهد.

جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی، هر بار با تاکید بر جدیت و همکاری دستگاهها در اجرا و پیگیری مصوبات این شورا، برگزار می شود، اما در یک سال گذشته علیرغم درخواست تهیه بانک اطلاعاتی معتادان، که البته درخواست استانداران اسبق هم بوده، فراهم نشده است.

روز گذشته محمد صادق معتمدیان استاندار در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی دوباره اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی کامل از معتادان متجاهر برای ساماندهی آنان ضروری است و باید هرچه سریع‌تر این مهم اجرا شود.

او افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی، بیشتر سارقین معتاد به انواع مواد مخدر هستند که این امر بر اهمیت تهیه بانک اطلاعاتی کامل از آنان اضافه می‌کند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه در حفظ نظم عمومی و امنیت مردم با هیچ کس تعارف نداریم، افزود: تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد که در همین راستا اخیرا سیاست‌های خوبی نیز در نیروی انتظامی اجرا شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ساماندهی معتادان متجاهر در دستور کار قرار گیرد، گفت: این افراد سالیان سال و پس از ارتکاب جرم پشت سر هم دستگیر می‌شوند که باید ساماندهی آنان سریعا در دستور کار قرار گیرد.

او خواستار ارزیابی عملکرد ۱۲ ماهه ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی شد و اضافه کرد: عملکرد فرمانداران در این رابطه ارزیابی و در ارزشیابی آنان لحاظ خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه دولت مردمی دغدغه مبارزه با مواد مخدر دارد، اظهار کرد: مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر به اندازه‌ای حائز اهمیت است که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کرده و شخصا فرمایشاتی در این راستا داشته اند.

او لازمه مبارزه با مواد مخدر را هم افزایی و هماهنگی بین ارگان‌ها و نهادهای مختلف عنوان کرد و گفت: دولت در امر مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از گسترش این بلای خانمان سوز در جامعه تمامی تلاش خود را به کار می گیرد و از تمای ظرفیت های قانونی استفاده خواهد کرد.

کردپرس آورده ، گفتنی است؛ هر سال در آستانه سال جدید تاکید شورای مبارزه با مواد مخدر، جمع آوری معتادان، دستگیری معتادان متجاهر از سطح شهرها است اما برای این کار هنوز شورای مذکور موفق به تهیه بانک اطلاعاتی جهت ساماندهی وضعیت موجود نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست