اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 به گفته شهبازی؛ ۶ پروژه از مجموع ۱۴۲ پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، در اداره کل امور عشایر با اعتبار بالغ بر ۲۲۲ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است

آوای مرز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ١۴۴ پروژه اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌ رسد و ٢ مورد هم کلنگ زنی است.

خسرو شهبازی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: با بهره برداری از مجموع این ١۴۴ پروژه با صرف اعتباری بالغ بر۳۶ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال، برای یکهزار و ۷۵۰ نفر اشتغال پایدارایجاد شده و ۲۳ هزار و ۶۰۸ خانوار نیز از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

او ادامه داد: از مجموع این پروژه ها، بیشترین پروژه مربوط به تعداد ۷۸ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی به منظور مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و توسعه سیستم های نوین آبیاری با اعتبار بالغ بریکهزار و ۸۲ میلیارد ریال است که یکهزار و ۳۶ میلیارد ریال از این اعتبار از محل کمک های بلاعوض دولتی تامین شده است.

شهبازی تاکید کرد: تعداد ۱۵ پروژه از مجموع ۱۴۲ پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، درزیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با صرف اعتبار بالغ بر۸ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال، با تعداد ۴۱۹ اشتغال پایدار آماده بهره‌برداری می‌باشد که این پروژه‌ها شامل ۲ واحد تولید اسانس (آب میوه و عرقیات گیاهی) و ۲ واحد تولید مکمل غذائی و یک واحد کشتارگاه صنعتی دام و ۳ واحد بسته بندی میوه و ۳ واحد پوره میوه و ۲ واحد بسته بندی انواع گوشت ، یک واحد سورتینگ بذر کدو و آفتابگردان یک واحد احداث سردخانه است.

او اضافه کرد: تعداد ۱۱ پروژه از مجموع  پروژه های آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار بالغ بر ۴۷۸ میلیارد ریال، با تعداد ۱۱۹ اشتغال پایدارآماده بهره‌برداری است. این پروژه‌ها شامل ۵ مورد احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و تامین آب شرب روستای عشایری و یک مورد بازسازی و مرمت ایلراه عشایری و … است.

رییس جهاد کشاورزی بیان کرد: همچنین در زیر بخش مدیریت تعاون روستایی با اعتبار بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال، با تعداد ۱۳ اشتغال پایدارو ۱۳ هزار و ۳۰۵ خانوار بهره ‌بردار آماده بهره‌برداری می‌باشد که شامل ۳ مورد احداث باسکول و یک مورد خرید تراکتور سنگین و ۲ مورد احداث واحد نانوایی و یک مورد احداث انبار ویک مورد ایجاد شرکت تعاونی زنان و یک مورد ایجاد روستا بازار و تجهیز کشتارگاه صنعتی مرغ خوی (خرید دستگاه یخ ساز قالبی) است

او افزود: تعداد ۱۰ پروژه نیز درزیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر۴ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال، با تعداد ۸۶ اشتغال پایدار آماده بهره‌برداری است که پروژه‌ها شامل واحد مرغ تخم‌گذار و گوساله پرواری، گوسفند داشتی و یک واحد بره پرواری و ۵ واحد مرغداری گوشتی و یک واحد جایگاه دامی است.

 به گفته شهبازی؛ ۶ پروژه از مجموع ۱۴۲ پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، در اداره کل امور عشایر با اعتبار بالغ بر ۲۲۲ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۶ پروژه دیگر هم درزیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۶۰۵ میلیارد ریال، با تعداد ۷۳ اشتغال پایدارآماده بهره‌برداری است که این پروژه‌ها شامل ۳ واحد انواع گلخانه و۲ واحد پرورش قارچ خوراکی۱ مورد احداث باغ پسته متمرکز است.

او اضافه کرد: ۴ پروژه از مجموع پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، در شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعتبار بالغ بریکهزار و ۱۲۹ میلیارد ریال، با تعداد ۲۰۳ اشتغال پایدار، ۴۰۴ تثبیت اشتغال آماده بهره‌برداری می‌باشد که این پروژه‌ها شامل ۳ واحد شهرک کشاورزی و یک واحد شهرک دامپروری است.

شهبازی بیان کرد: تعداد ۲ پروژه مدیریت شیلات و آبزیان با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری می‌باشد که این پروژه‌ها شامل ۲ واحد پرورش ماهیان سردآبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست