اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی همراه با ۱۸ طرح هادی روستایی با ۸۰ میلیارد تومان هزینه در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

جعفر برزگر اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان یکی از نهادهای حمایتی در تامین مسکن محرومان و توسعه عمران روستاها برای ساخت این تعداد واحد مسکونی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

او ادامه داد: همچنین به همین مناسبت ۱۸ طرح هادی در روستاهای ۱۴ شهرستان با صرف هزینه ۳۰ میلیارد تومانی در راستای ارایه خدمات به روستاییان اجرا شده است.

برزگر با بیان اینکه سال گذشته در مجموع در ۲۳۷ روستای استان طرح هادی اجرا شده است، افزود: با افتتاح این طرح‌ها شاخص اجرای طرح هادی در استان با جهش پنج درصدی به بیش از ۴۰ درصد رسیده ولی هنوز با میانگین کشوری فاصله داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: برای سال جاری نیز مقاوم سازی ۱۳ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده که در صورت تامین منابع مالی امکان افزایش آن به بیش از ۲۱ هزار واحد هم وجود دارد.

او با اشاره به اینکه محدودیتی در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی وجود ندارد، گفت: در راستای مقاوم سازی و جلوگیری مهاجرت به شهرها پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی ساخت مسکن به روستاییان بدون محدودیت در سال جاری در دستور قرار دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن در خصوص اقدامات انجام شده در روستاهای مهاباد نیز گفت: از مجموع ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت، عملیات طرح هادی در ۵۵ روستا انجام شده که این امر شاخص شهرستان را از میانگین استانی بالاتر برده است.

برزگر تاکید کرد: همچنین پارسال طرح هادی ۴۳ روستای مهاباد مورد بازنگری قرار گرفت و مشکلات پیش روی توسعه این روستاها به صورت کارشناسی رفع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست