اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : افت تحصیلی در مدارس روستایی بخاطر کم کاری برخی معلمان، نبود امکانات و … مورد انتقاد شدید استاندار آذربایجان غربی قرار گرفت واز آموزش و پرورش خواست تا این مسائل را بررسی کند.

محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: متاسفانه گزارشی هایی مبنی بر دریافت پول از خانواده های روستایی برای تامین سوخت و سیستم ایاب و ذهاب دانش آموزان به مدارس شبانه روزی و افت تحصیلی در مدارس روستایی بخاطر کم کاری برخی معلمان، دریافت کرده ام که باید آموزش و پرورش هر چه سریعتر نسبت به بررسی و حل مسئله اقدام نماید.

او افزود: وضعیت تغذیه دانش آموزان در مدارس شبانه روزی به هیچ وجه مناسب نیست و باید برای افزایش سرانه دانش آموزی و رفع نیازهای دانش آموزان در خوابگاه ها اقدام فوری انجام گیرد.

شهریاری با بیان اینکه در دو سال گذشته از محل اعتبارات استانی، حمایت های خوبی از آموزش و پرورش و نوسازی مدارس شده است، گفت: متاسفانه شاهدیم برخی خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در ساخت مدرسه گرفتار بروکراسی اداری و بعضا کم توجهی مسئولین می شوند. نوسازی مدارس نسبت به تسهیل امر مدرسه سازی و تکریم خیرین بیش از پیش اهتمام نماید.

رئیس شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: نوسازی می بایست قبل از فرا رسیدن فصل سرما نسبت به تامین و تعمیر سیستم های گرمایشی معیوب اقدام می نمود. قابل قبول نیست در این سرما مدرسه ای بخاطر نبود سیستم مناسب گرمایشی دچار مشکل باشد.

محمدمهدی شهریاری همچنین با انتقاد از روند حذف مدارس کانکسی در استان گفت: نوسازی مدارس باید برای سال آینده تحصیلی بخش عمده مدارس کانکسی را حذف نماید.

در این جلسه به دستور استاندار آذربایجان غربی ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه های شبانه روزی استان اختصاص یافت.

به گزارش کردپرس ؛ همچنین علاوه بر طرح موضوعاتی چون تعیین تکلیف تمدید مجوز نوسازی ساختمان مدارس غیر دولتی، پرداخت معوقات بند ۳ ماده ۱۳ و ماده ۱۶قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و نحوه توزیع درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان و کسر مبلغ از درآمدهای اختصاصی جهت توزیع متوازن بین نواحی، از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان نیز تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست