اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی اقامت گردشگران در آذربایجان غربی گفت: مهاباد امسال پس از مرکز استان بیشترین میزان جذب گردشگر در آذربایجان غربی را داشته است.

جلیل جباری درجلسه هماهنگی جشنواره آیین های بومی و محلی در مهاباد گفت: امسال یک میلیون و ۲۴۴ و هزار ۱۱۷  نفر گردشگر در مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ ها، مهمانسراها، مسافرخانه ‌ها و مراکز اقامتی بوم گردی در روستا اقامت داشته‌ اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌ دهد.

او افزود: در این مدت ۳۹۰ هزار گردشگر در هتل‌ ها اقامت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش دارد.

جباری ادامه داد: تعداد واحدهای بوم گردی آذربایجان غربی نیز از ۵ واحد در سال ۹۷ به ۲۶ واحد در سال ۹۸ افزایش یافته و امسال ۱۵ هزار و ۲۰۰ گردشگر در آن اقامت داشته‌اند که این آمار در سال گذشته یک هزار و ۶۵۰ نفر بود.

او با بیان اینکه مهاباد پس از مرکز استان بیشترین میزان جذب گردشگر در آذربایجان غربی را داشته است، اظهار کرد: باهمکاری سازما‌نهای مردم نهاد و ذینفعان حوزه گردشگری،جشنواره‌ای بزرگ درسطح منطقه ای وملی متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم در این شهرستان برگزار می ‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: جشنواره های بومی و محلی برای هرشهرستان بر مبنای تاریخ و فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه برگزار خواهد شد و تمام آداب و رسوم و فرهنگ و موسیقی و حرکات آئینی و غذا های محلی و عشایر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او یکی از اولویتهای مهم میراث فرهنگی سرمایه گذاری درحوزه گردشگری دانست و گفت: اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دارد و افرادی که طرحهای گردشگری ارائه می دهند بدون هیچ محدودیتی برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی خواهند شد.

فرماندار شهرستان مهاباد هم در این جلسه با اشاره به فعالیت سازمانهای مردم نهاد و گرو‌ههای فعال فرهنگی و هنری در برگزاری جشنواره ‌های متنوع در این شهرستان گفت: به زودی جلسه ای با حضور نخبگان فرهنگی و هنری و سازمانهای مردم نهاد برگزار و در آن بر جشنواره‌ای کاملاً بومی و منحصربه فرد توافق خواهد شد که علاوه بر افزایش جذب گردشگر در تقویم مراسمات میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز ثبت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست