اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق آذربایجان غربی از افزایش ۱۵ درصدی مصرف روزانه برق در استان خبر داد.

نجات الله علی نژاد اظهارداشت: یک میلیون و ۲۴۷ هزار مشترک در استان داریم که ۸۰ درصد مشترکین خانگی و ۱.۷ کشاورزی است که در مجموع ۶۳ درصد مصرف برق را به خود اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: مصرف برق استان تا امروز ۸۵۰ مگاوات بوده که نسبت به سال گذشته رشد بی سابقه ای دارد که برخی روزها به بالای ۱۵ درصد می رسد درحالیکه میانگین رشد مصرف در ۱۰ سال گذشته ۵ الی ۵.۵ درصد است.

علی نژاد اضافه کرد: مصرف برق بر اساس رشد مشترکین محاسبه می شود، با توجه به رشدسالانه ۵ درصدی مشترکین، مصرف برق نیز باید ۵ درصد افزایش یابد درحالیکه امسال شاهد افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق در استان هستیم.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق آذربایجان غربی افزود: ۶۳ درصد مصرف مربوط به بخش خانگی و کشاورزی است که بیشترین آن با ۴۱ درصد مربوط به بخش خانگی و ۲۳ درصد در بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون مشترک خانگی داریم که هر مشترک با خاموش کردن یک لامپ، به خاموش شدن یک میلیون لامپ و کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان کمک می کند.

علی نژاد گفت: اگر کشاورزان به مدت ۳۱ روز روزانه ۴ ساعت در اوج زمان بار (۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳) مصرف برق را مدیریت کنند ضمن اینکه برق رایگان مصرف کنند، پاداش نیز دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه روشنایی معابر در سطح شهرهای استان کاهش یافته است گفت: در بخش صنعتی هم طرح هایی وجود دارد که بتوانند ۱۵ درصد مصرف برق را کاهش دهند.

علی نژاد گفت: ضمن تغییر ساعات کار، ادارات مکلف شده اند در زمان اوج پیک بار از ژنراتور استفاده کرده و در طول روز نیز روشنایی را با یک درمیا کردن لامپها و تنظیم درجه کولر بر روی ۲۳ تا ۲۵ مصرف برق را مدیریت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست