اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم بهترین مشوق برای گندم کاران بوده و ضمن اثرگذاری در افزایش بهره وری، پشتیبانی عملی از تولید است.

اکبر کرامتی افزود: در سه سال اخیر میزان تولید گندم استان به ۶۵۰ هزار تن رسیده است درحالی که میزان خرید تضمینی ۴۰۰ هزار تن بوده که بیانگر استفاده بخشی از محصول تولیدی توسط کارخانجات تولید خوراک دام است.

وی ادامه داد: ادامه این روند موجب ایجاد خلل و مشکلاتی در خودکفایی کشور می شود و نیاز به واردات گندم را رقم می زند که حرکت دولت و وزارت جهاد کشاورزی یک گام اساسی و مهم در زمینه حمایت از تولید ملی در شرایط کنونی محسوب می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: کشاورزان رغبتی برای نگهداری محصول خود نداشتند که افزایش قیمت خرید تضمینی می‌تواند انگیزه ای برای نگهداری بهینه و افزایش راندمان تولید و بهره وری محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در مناسب ترین زمان انجام شده است، افزود: هنوز برداشت گندم در بسیاری از مناطق کشور و بخصوص آذربایجان‌غربی آغاز نشده‌است و افزایش قیمت خرید تضمینی دلگرمی بیشتر گندمکاران را موجب می‌شود.

کرامتی بیان کرد: این افزایش قیمت خرید می‌تواند برای شرکت های خدماتی تامین نهاده و مکانیزاسیون نیز مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست