اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۱ آمار اقامت در مراکز اقامتی استان برابر با ۵۵ هزار نفر بود که افزایش چهار برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد

 جلیل جباری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر افزود: ۱۶۷هزار نفر در ایام نوروز ۱۴۰۱ از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان بازدید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲٫۳ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: در این مدت ۱۸۰ عنوان برنامه نوروزگاه و سایر مراسم‌های آیینی و سنتی در ۳۵ نقطه سطح استان برگزار شد.

او اضافه کرد: نوروز امسال ۷۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تفرجگاه‌های استان بازدید داشته‌اند که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان اظهار کرد: طبق آمارها امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی به استان بودیم که از سراسر کشور به آذربایجان غربی سفر کرده بودند.

یاسر رهبردین افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های مسافرپذیر کشور در فصل بهار و تابستان است برای میزبانی شایسته از مسافران در این فصول باید برنامه‌ریزی‌ها لازم از هم‌اکنون آغاز شود.

او ادامه داد: در سال جاری جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر و هر ماه یک بار برگزار می‌شود تا با ارائه گزارش عملکرد و پیشنهادات اعضا بتوان برای توسعه و رونق گردشگری در استان اقدامات لازم را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست