اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بر اساس نتایج نشریه تحلیل تبیینی شاخص‌های عمده جمعیتی نشان می‌دهد در سال ١٣٩۵ درصد اجاره‌نشینی خانوارها در کشور در حال افزایش است. بر این اساس ٣٠.٧ درصد از خانوارها در سال ١٣٩۵ اجاره نشین بوده‌اند که این درصد در مقایسه با سال ٩٠، به میزان ۴.١ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، در سال ١٣٩۵، از تعداد ٢٣ میلیون و ۵٨٠ هزار ٢٢١ خانوار معمولی و گروهی ساکن در واحدهای مسکونی معمولی کشور، ۶٠.۵ درصد از خانوارها مالک عرصه و اعیان (زمین و بنا) بوده‌اند و ٣٠.٧ درصد خانوارها اجاره‌نشین بوده‌اند. در سال ١٣٩٠ از تعداد ٢١ میلیون و ۴٩ هزار ٩٣۴ خانوار معمولی و گروهی ساکن در واحدهای مسکونی معمولی کشور، ۶٢.٧ درصد از خانوارها مالک عرصه و اعیان(زمین و بنا) بوده‌اند و٢۶.۶ درصد خانوارها اجاره‌نشین بوده‌اند.

نتایج نشریه تحلیل تبیینی شاخص‌های عمده جمعیتی نشان می‌دهد در سال ١٣٩۵ حدود یک سوم (٣٠.٧ درصد) از خانوارها در ایران مستاجر هستند.

همچنین بر اساس نتایج این نشریه میزان شهرنشینی در کشور از سال ١٣٩٠ تا سال ١٣٩۵، به میزان ٢,۶ درصد افزایش داشته است. میزان شهرنشینی در کشور از ٧١.۴ در سال ١٣٩٠ به ۰٫۷۴ در سال ١٣٩۵ افزایش یافته است. این در حالی است که تعداد شهرهای کشور از ١١٣٩ شهر در سال١٣٩٠ با افزایش ١٠٣ شهر به ١٢۴٢ شهر در سال ١٣٩۵ تغییر یافته است.

نتایج این نشریه همچنین نشان می‌دهد درصد افراد بالای ١٠ سال هرگز ازدواج نکرده کشور در حال کاهش است.

در سال ١٣٩۵ از تعداد ٣٢ میلیون و ٨۵٩ هزار و ٣٧٧ نفر زنان بالای ١٠ سال کشور، ٢۶,٢ درصد در زمره افراد هرگز ازدواج نکرده قرار گرفته‌اند و این در حالی است که این عدد در سال ٩٠، در بین ٣١ میلیون و ۴٣۵ هزار و ٨١٨ نفر زنان بالای ١٠ سال کشور، ٣٠,٢ درصد بوده است.

این شاخص در خصوص مردان در سال ١٣٩۵، ۳۴٫۴ درصد و در سال ١٣٩٠، ٣٨.٠ درصد بوده است.

تراکم جمعیت در کشور در حال افزایش است

بررسی شاخص تراکم جمعیت در سرشماری سال ١٣٩۵ نشان میدهد تراکم جمعیت در کل کشور برابر ۴٩ نفر در هر کیلومتر مربع می باشد که این عدد در سال ٩٠، برابر ۴۶ نفر در هر کیلومتر مربع بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست