اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در تیرماه سال جاری بازدید از موزه‌های استان افزایش ۱۰۰ درصدی داشت.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی تیرماه سال جاری ۱۹ هزار و ۱۷۴ گردشگر از موزه‌های استان بازدید کردند و سایت موزه‌های مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چالدران و پایگاه‌های تپه حسنلو و قلعه بسطام بیشترین بازدیدکننده را داشت.

وی با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های فاخری در جذب گردشگر برخوردار است، بیان کرد:  افزایش تعداد موزه‌های استان در راستای معرفی هویت تاریخی آذربایجان‌غربی در دست اقدام بوده و در این راستا ۱۵ موزه از جمله تپه حسنلوی نقده و تخت سلیمان تکاب در حال احداث و راه‌اندازی است.

آذربایجان غربی دارای ۱۵ موزه دولتی و غیردولتی است؛ تپه حسنلو، تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه جزو موزه های تخصصی استان به شمار می‌رود که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه‌های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

افزون بر ۳۰ هزار قلم اشیای تاریخی در موزه‌ها و کاخ موزه‌های آذربایجان‌غربی وجود دارد؛ از موزه‌های جدید و در حال راه‌اندازی نیز می‌توان به موزه قاجار، خانه تیموری، موزه کودک، موزه صلح سردشت، موزه والیبال، موزه طب و موزه مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه اشاره کرد.

همچنین آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست