اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته میزان کمک‌های ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در این استان با ۳۳ برابر افزایش به رقم ۳۳ میلیارد تومان رسید.

 ناصر عتباتی چهارشنبه شب در مراسم گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد ارومیه که با حضور پرشور مسئولان استانی و شهرستانی ، فعالان اقتصادی و خیرین ، اصحاب مطبوعات و رسانه برگزار شد ،  با بیان اینکه عمده محکومان این بخش بدلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه، بدهی‌های مالی و مشکلات این چنینی در زندان هستند، افزود: سال گذشته ۸۴۶ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌غربی با کمک خیرین آزاد شدند.

وی ادامه داد: کمک‌های مردمی و خیرین، بهره‌مندی از ظرفیت ستاد دیه، بهره‌گیری از ظرفیت ریش سفیدان و شورای حل اختلاف در سازش پرونده‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت قانونی اعسار در احکام قضایی به میزان ۱۶۱ میلیارد تومان در نهایت منجر به آزادی این تعداد زندانی در سال گذشته شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از همکاری بانک‌های استان در اعطای وام‌های قرض الحسنه برای آزادی زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی قدردانی کرد.

عتباتی زندان بانی اسلامی را یک الگوی بی بدیل در عرصه جهانی معرفی کرد و گفت: در جمهوری اسلامی مجموعه‌های مختلفی چون ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و بنیادهای تعاونی علاوه بر حمایت از زندانیان بی بضاعت، خدماتی چون پوشش درمانی، آموزشی، معیشتی و اشتغالزایی را به خانواده آنان نیز ارائه می‌دهند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ زندانی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان‌های آذربایجان‌غربی مشغول کار هستند، اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ زندانی در کارخانه‌های خارج از زندان مشغول به کار شده‌ و حقوق می‌گیرند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی کمک برای جلب رضایت در ۵۴ پرونده قتل را از دیگر دستاوردهای دستگاه قضایی این استان در سال گذشته عنوان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، یادآور شد: مردم استان در کمک‌های مردمی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دادند که نشانگر نگاه دلسوزانه و مسوولیت پذیری آنان در کمک برای حل مشکلات جامعه است.

عتباتی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که مردم آذربایجان‌غربی هزینه‌های برگزاری مراسم ازدواج، تولد و احسان فوت شدگان خود را برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد هزینه می‌کنند که سنتی بسیار نیکو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست