اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی با اشاره به بررسی ۲۵ پرونده منجر به کشف در این نهاد از مهرماه سال گذشته تا مهر امسال گفت: در قالب این پرونده‌ها، ۶۹ کارمند خاطی ادارات استان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

روح اله محبوبی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل این سازمان با بیان اینکه کشف جرم از جمله مهمترین وظایف سازمان بازرسی است، افزود: سازمان حق اعلام جرم، شرکت در جلسات و حق اعتراض از آرای دادگاه دارد و در صورت لزوم اطلاع رسانی عمومی می کند که ٣ شیوه بازرسی از جمله‌ منظم و برنامه ریزی، موردی و فوق العاده توسط سازمان انجام می گیرد.

او ادامه داد: در حوزه بازرسی منظم و برنامه ریزی ٢٨ پرونده و بازرسی موردی هم ۶۵ پرونده در طول سال جاری شکل گرفته اس.  بازرسی فوق العاده هم شیوه دیگر بازرسی است که سازمان انجام می دهد البته از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان، ارائه نامه‌های هشداری به خاطر سوء جریان کار و در راستای اصلاح این روند است

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون ٢۵ پرونده منجر به کشف جرم تشکیل  و ۶٩ کارمند دولتی به مراجع قضایی معرفی شده و ٧٢ فقره پرونده با تخلفات اداری و ٢٣٣ کارمند به کمیته تخلفات  معرفی شده اند.

محبوبی با اشاره به اینکه در این راستا طی ماه‌های گذشته از بازگشت یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار ادارات استان از سال مالی گذشته جلوگیری شد، ادامه داد: با ورود سازمان و همچنین همکاری برخی نهادها از جمله استانداری، این اعتبار جذب و در اجرای طرح‌های عمرانی استفاده شد.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: از این میزان، بیشترین اعتبار مربوط به بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود البته دستگاه‌های دیگری هم بودند که از جمله آنها می‌توان به راه و شهرسازی، نوسازی مدارس و آب و فاضلاب اشاره کرد.

او همچنین از فعال شدن شورای معادن در آذربایجان غربی با پیگیری‌های سازمان بازرسی خبر داد و گفت: این شورا تعطیل شده بود لذا نامه هشداری داده و تذکر دادیم پس از آن، شروع به کار کرد.

محبوبی همچنین از ورود جدی سازمان بازرسی به مطالبات مردمی بخصوص در بخش خروج خام معادن خبر داد و گفت : ٣ فرایند استخراج ، فرآوری ، فروش و سود در داخل استان را بشدت پیگیری می کند.

او تاکید کرد: رویکرد سازمان پیشگیرانه و اصلاحی است و سازمان وظیفه دارد از همه ارگان ها و نهادها بازرسی بکند. احیای حقوق  عامه و شناسایی گلوگاه های فساد از تکالیف اصلی سازمان است.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی با بیان اینکه با توجه به مشکلات آب و بررسی عملکرد متولیان احیای دریاچه ارومیه بصورت جدی در حال پیگیری است،  تصریح کرد : همه باید کمک کنند  تا مشکلات این حوزه به حداقل برسد.

او اضافه کرد: بیشترین رهاسازی آب برای احیای دریاچه ارومیه از سد ساروق تکاب انجام گرفته و کمترین میزان آن به دریاچه رسیده و در مسیر دچار مشکل و سواستفاده شده است.

محبوبی در پایان گفت: سازمان دنبال بازرسی ها و کنترل های هوشمند است و سامانه ١٣۶ برای گزارش های مردمی فعال است و هر ایرانی خودش یک ناظر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست