اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : صیانت از نهاد بسیج و تلاش در جهت ارتقای آن یک استراتژی درازمدت برای انقلاب اسلامی برای مصون ماندن از توطئه‌های مداوم استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی فرمانده بسیج در دوران دفاع مقدس در یادداشتی در روزنامه ایران، نوشت: بسیج در انقلاب اسلامی ایران به فرمان معمار بزرگ انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. تشکلی مردمی و مکتبی که یکی از دستاوردهای بی‌نظیر و منحصر به فرد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و فرمانی استراتژیک در دفاع همه‌جانبه از نظام نوظهور با خاستگاه ولایت و با هدف پاسداری از استقلال و آزادی و عزت و سربلندی میهن و ملت به‌شمار می‌رود. امام خمینی‌(ره) مسیر این حرکت را به گونه‌ای تبیین نمود که بسیج از ابتدا به عنوان یک تفکر بزرگ و فرهنگ پیشرو، مردم شریف ایران را در مسیر حیات طیبه همسو و متحد کرد، حرکت مقدسی که همچون سدی پولادین در برابر تهاجم اجانب تجلی نمود و در دوران دفاع مقدس با حراست از مرزهای عقیده و ایمان به کسب پیروزی‌های عظیم نائل آمد و برگ‌های زرین افتخار بر تارک انقلاب اسلامی ایران نشاند.

از خصوصیات آن رهبر فرزانه و حکیم انقلاب زمان‌شناسی بود. امام خمینی(ره) جهت آگاهی نسل‌های بعدی با ژرف‌نگری در مقام یکی از بزرگ‌ترین طراحان دفاعی، ایده بسیج ۲۰ میلیونی با حضور اقشار مختلف مردم را مطرح کرد. در این مقطع هنوز جنگ آغاز نشده بود، با این فرمان روح‌اللهی، روح بسیجی در کالبد و پیکر جامعه دمیده شد و شور ثاراللهی در همه عرصه‌های مقاومت و جهاد فی‌سبیل‌الله توأم با اخلاص و ایثار عینیت یافت. همه و همه از زن و مرد و پیر و جوان بسیج شدند و در پادگان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به آموزش فنون نظامی پرداختند.

با فاصله اندکی در۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تجاوز عراق به کشورمان آغاز شد و بسیج مردمی در آغاز راه در معرض آزمون بزرگی قرار گرفت، ولی با تکیه بر روحیه ایثارو اخلاص توانست در طول هشت سال دفاع مقدس چهره درخشانی از خود به یادگار گذاشته و در برابر جهان استکبار و عوامل آن بویژه ارتش متجاوز بعث عراق مقاومت کند. سلاح بسیج که از او اسطوره ساخت،روحیه ایثار واخلاص ، پیروی از رهبری امام گونه امام امت، و تهذیب نفس و خودسازی بود. این عوامل از پدیده بسیج انسانی ساخت که به هیچ چیز جز خدا و تکلیف الهی‌اش در سایه اطاعت از امام (ره) نمی‌اندیشید. از این رو بسیج در قاموس انقلاب اسلامی آنچنان شرافتی یافت که عناوین دیگر برای کسب اعتبار دست به دامان آن شد و تعابیری همچون رئیس ‌جمهور بسیجی ،نخست‌وزیر بسیجی، وزیر بسیجی، استاندار بسیجی، روحانی بسیجی، دانشجوی بسیجی و… رواج گرفت.

بدین ترتیب بسیج دایرهالمعارفی از ارزش‌های الهی شد که در سایه ایمان به خدا، آیین عزتبخش محمدی(ص) و تمسک به اهلیت عصمت و طهارت بویژه مکتب حسینی(ع) ودر راستای نهضت خمینی(ره) آیینه‌دار آن ارزش‌ها بود.

امام خمینی(ره) مؤسس و بنیانگذار پدیده بی‌نظیر بسیج، در پیامی بسیار مهم در واپسین ماه‌های عمر شریف‌شان فرمودند:
«بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند، بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند، بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.»
با پایان گرفتن جنگ تحمیلی تلاش‌های مذبوحانه و جاهلانه از سوی دشمنان و بعضی دوستان نادان صورت گرفت تا چنین القا‌ کنند که بسیج یک پدیده محصور به دوران جنگ بوده و پرونده‌ای است که باید آن ر ا بست و کنار گذاشت.

حضرت امام(ره) که این خطر را پیش‌بینی می‌کردند در ادامه پیام خود با تأکید بر لزوم تداوم بسیج با همان اقتدار دوران دفاع مقدس می‌فرماید: «من دست‌ یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم.می‌دانم اگر مسئولان نظام از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.» و بدین سان برضرورت تداوم فعال و گرم بسیج و تفکر بسیجی تأکید فرمودند.

براساس همین بیان است که فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در دوران ریاست جمهوری مهم‌ترین حامی بسیج بودند و بعد از رحلت حضرت امام در پیام‌ها و بیانات شریفشان فرمودند: «سعی کنید این روحیه بسیجی را برای کشور و انقلاب و اسلام حفظ کنید و بر ماست که در این راه مقدس تلاش نموده و نام مقدس بسیج را همواره در همه عرصه‌ها زنده نگهداریم» و تأکید بر عزت و اقتدار بسیج مستضعفین دارند.

نهایتاً نظر حضرت امام(ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا برحفظ و تداوم فعالیت‌های بسیج است. البته تا تحقق بسیج ۲۰ میلیونی راه زیادی در پیش داریم. رضایت مقام معظم رهبری و روح مطهر حضرت امام(ره) برافزودن به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی برای تحقق ارتش ۲۰ میلیونی است. بنابراین صیانت از نهاد بسیج و تلاش در جهت ارتقای آن یک استراتژی درازمدت برای انقلاب اسلامی برای مصون ماندن از توطئه‌های مداوم استکبار جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست