اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در حالیکه معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از بازگشت تمامی تسهیلات برداشت شده از حساب بازاریان و اصناف آذربایجان غربی توسط بانک‌ها خبر داده بود، اما هنوز شکایت مردمی مبنی بر برداشت اقساط و مسدود کردن حساب های بانکی گزارش می شود.

با تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی در آذربایجان غربی و تعطیلی اصناف تا ۲۰ فروردین ماه، یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها و مشکلاتی که هم اکنون اصناف و بازاریان استان با آن مواجه هستند، برداشت اقساط از حسابشان، توسط بانک‌ها است.

هفتم فروردین ماه بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تمامی تسهیلات به ویژه تسهیلات قرض‌الحسنه که توسط بانک‌ها برداشت شده به سرعت به حساب بازاریان و اصناف استان بازمی‌گردد.

اما روز گذشته ۱۱ فروردین کاربران فضای مجازی در آذربایجان غربی از برداشت بدون اجازه از حساب های بانکی تحت عنوان اقساط بانکی، مسدود کردن حساب وام گیرندگان و ضامنان بانکی آنها خبر دادند.

بانک ها حتی در مواردی اقدام به مسدود کردن حساب های بانکی و حتی حساب یارانه آن دسته از شهروندانی کردند که اقساط وام آنان پرداخت نشده است. این مسئله مشکلات اصناف و مردم بدهکار را در این اوان کرونایی دو چندان کرده است.

 این در حالی است براساس مصوبه بانک مرکزی مقرر شده بود که از اسفند تا اردیبهشت یعنی سه ماه، هیچ گونه اقساط اصنافی که در ۱۰ شغل فعالیت می‌کردند، برداشت نشود.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در جلسه ستاد اقتصادی مبارزه و پیشگیری کرونا اعلام کرده بود؛ این مورد در استان نیز مصوب شده و تمامی تسهیلات به ویژه تسهیلات قرض‌الحسنه که توسط بانک برداشت شده به سرعت به حساب بازاریان و اصناف بازمی گردد.

اکنون برداشت از حساب تحت عنوان اقساط بانکی برای مردم دردسر ساز شده است. در حالیکه جهت اجرای کامل تعطیلی بازار و طرح فاصله گذاری اجتماعی ضروری بود تا در حمایت از کسب و کارها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، بانک ها نیز با تعامل با اصناف و کسب و کارهای آسیب پذیر برخورد می کردند. اما متاسفانه اکنون بانک ها در رقابت با یکدیگر اقساط خود را برداشت کرده و مصوبه استانی را رعایت نمی کنند.

شب گذشته نیز معاون اقتصادی رئیس جمهور در یک گفت و گو خبری با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد از اشتغال جامعه از کرونا آسیب دیدند، گفت: فردا بانک مرکزی سامانه ای اعلام می کند تا مردم تخلفات بانکی را اطلاع دهند.

مسئله دیگر چک‌های برگشتی اصناف و مالیات است که با تعطیلی بازار، درد سر دیگری برای بازاریان شکل داده است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در این خصوص گفته بود؛ ممکن است چک اصناف و بازاریان برگشت بخورد و مشتری از خدمات بانکی محروم شود اما با قانون جدید، تا سه ماه می‌تواند از تمامی خدمات بانکی استفاده و جزو لیست سیاه بانک مرکزی محسوب نمی شود.

به گزارش کردرس ؛به گفته شهدی نحوه محاسبه مالیات اصناف در دوران کرونا، بستگی به درآمد دارد بنابراین اداره مالیات براساس دخل و خرج اصناف با آنها رفتار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست