اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: فضا و مکان‌های ورزشی ادارات و نهادهای استان جهت بهره‌مندی مردم و ورزشکاران از زیرساخت‌های موجود ساماندهی و در اختیار اداره کل ورزش قرار داده می شود.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در دیدار با دست اندرکاران و جامعه ورزشی استان به مناسبت هفته تربیت بدنی افزود: دستگاه‌های مختلف، دارای مکان‌های ورزشی هستند که به دلیل عدم مدیریت و یا تعامل بین بخشی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

وی اظهار کرد: اکنون ۲۰ درصد ظرفیت سالن‌ها و مکان‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۸۰ درصد ظرفیت موجود خالی است که برنامه ریزی برای استفاده عموم از این ظرفیت خالی لازم است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه شهروندان نیازمند شادی و نشاط و ورزش هستند ادامه داد: لازم است ضمن بهره گیری از ظرفیت‌های مرزی بودن و همسایگی با چندین کشور با برگزاری مسابقات مختلف چند جانبه ورزشی در مسیر سلامتی و ایجاد شور و نشاط در مردم حرکت کرد.

معتمدیان با بیان اینکه لازم است تا زمینه سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌های ورزشی استان تسهیل شود، اضافه کرد: تمرکز بر رفع گره‌ها و موانع موجود در مسیر پروژه‌های سرمایه گذاری و حرکت در راستای رفع مشکلات ضروری است.

وی از هیئت‌های ورزشی استمرار پیگیری برای رفع مسائل این حوزه را خواستار شد و افزود: کارشناسان این بخش با خلاقیت از شیوه‌های مختلف برای رفع مشکلات استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی هم افزایی و تعامل را از ملزومات مدیریت دوران محدودیت منابع دانست و گفت: هم اکنون خیرین و نهادهای انقلابی مختلف در حال ارائه خدمات و محرومیت زدایی در این منطقه هستند که باید به تناسب نیازهای استانی از این ظرفیت نیز استفاده شود.

معتمدیان گفت: مناسب سازی زیر ساخت ورزش‌های قهرمانی استان با پتانسیل‌های موجود لازم است چرا که این زیرساخت‌ها جوابگوی نیازهای جوانان نیست.

وی ارتقای سرانه ورزشی در آذربایجان غربی را جزو برنامه‌های تحولی در این بخش اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش در تسریع تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه تمام در دستور کار است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم بر توسعه فضاهای ورزشی و رفع مشکلات این بخش ادامه داد: بخش ورزش یکی از بخش‌هایی است که اعتبارات مصوب و تخصیص مطلوبی برای آن در نظر گرفته شده لذا پیگیری اجرایی شدن مصوبات به صورت جدی لازم است.

معتمدیان از هیأت‌های ورزشی و مسؤولان بخش ورزش و جوانان آذربایجان غربی خواست تا با استفاده از ظرفیت موجود نسبت به اخذ و جذب اعتبارات ملی در این قسمت اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به فعال سازی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زیرساخت‌های مناطق محروم استان گفت: توسعه زیرساخت‌های ورزشی با محوریت محرومیت زدایی در مناطق و محلات محروم و حاشیه‌ای در دست اقدام است.

استاندار آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی در این دیدار صمیمی ضمن استماع مشکلات دست اندر کاران و جامعه ورزشی ۱۰ میلیارد ریال به هیأت‌های ورزشی استان اهدا کرد.

سجاد بیرامی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم در ابتدای این دیدار صمیمی ضمن بیان آماری از وضعیت ورزش استان خاطر نشان کرد: علی رغم عقب ماندگی استان در بحث سرانه و قرار گرفتن در رتبه ۲۵، امسال شاهد افتتاح و بهره برداری ۱۹ پروژه خواهیم بود که این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی چشم انداز بالا بردن شاخص سرانه و گذر از شاخص ملی و نزدیک شدن به شاخص استاندارد را یکی از اهداف مهم برشمرد و افزود: امسال برای اولین بار ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته ایم تا بتوانیم شاهد بالا رفتن سرانه و اتمام پروژه های نیمه تمام باشیم.

بیرامی همچنین از رشد ۶۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته، دعوت ۱۴۰ ورزشکار در سال ۱۴۰۱ به تیم ملی، کسب بیش از ۵۰ مدال بین المللی و جهانی، رشد ۲۴۶ درصدی کسب مدال در مسابقات کشوری و بالارفتن میزبانی اردوهای تیم های ملی و میزبانی بین المللی خبرداد.

بیرامی با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهر آغاز و تا ۲ آبان گفت: از امسال، برنامه ریزی‌های حوزه تربیت بدنی در بخش‌های مختلف مربوط به سال تربیت بدنی یعنی از ۲۶ مهر هر سال تا ۲۶ مهر سال بعد است و تلاش می‌کنیم کارنامه خوبی در این یکسال داشته باشیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی شعار امسال هفته تربیت بدنی و ورزش را «ورزش، همبستگی ملی، ایران قوی» عنوان کرد و ادامه داد: در هفته تربیت بدنی امسال، اجرای یک هزار و ۴۴۴ برنامه ویژه برنامه ریزی شده که شامل ۷۵۰ مسابقه ورزشی، ۶۰ جشنواره، ۱۲۰ برنامه فرهنگی، ۵۰ همایش و ۱۶۰ مورد تجلیل از فعالان و قهرمانان ورزشی در نقاط مختلف استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست