اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه تمام آحاد جامعه و به عبارتی وظیفه‌ای همگانی است.

علیرضا نوروزی  در نخستین جلسه ستاد برگزاری سی و یکمین دوره هفته کتاب افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن  هفته کتاب برنامه‌های متنوعی توسط دستگاه‌های مربوطه اجرا می‌شود که به ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی کمک خواهد کرد.

پیروز قادری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم با بیان اینکه در خانواده‌ها کمتر مطالعه کتاب مشاهده می‌شود، گفت: امروز ریشه برخی بی هویتی ها عدم مطالعه و بیگانگی با کتاب است 

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی هم در این جلسه با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از همان سنین کودکی و از مهد کودک یا کودکستان آغاز شود تا کودک با کتاب و کتابخوانی انس بگیرد، افزود: اگر دانش آموز را با کتاب آشنا نکنیم نمی‌توانیم کسی را از دانشگاه به سمت کتاب سوق دهیم.

یوسف پیربوداقی ادامه داد: تشکیل ستاد استانی ترویج کتابخوانی با حضور متولیان اصلی کتابخوانی ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی هم با بیان اینکه هفته کتاب نشان دهنده تصویری از رشد فرهنگ مطالعه است به تشریح برنامه‌های هفته کتاب این نهاد پرداخت و افزود: تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا به همراه اهالی کتاب، تجلیل از کتابداران، افتتاح بخش نابینایان شمال استان در خوی، کلنگ زنی یک پروژه کتابخانه خیر ساز، اجرای طرح گذر کتابخانه با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند نقطه پر تردد شهر، اجرای طرح‌های فراخوان کتاب و هر کتابخانه یک مدرسه از جمله برنامه‌هایی است که در هفته کتاب امسال توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اجرا می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست