اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از امدادرسانی به ۱۵۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

امیر جعفرزاده اظهار کرد: در طی تماس‌های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اکیپ‌های امداد و نجات هلال احمر استان با هدف رهاسازی خودروها و امداد رسانی به سرنشینان خودروهای گرفتار شده به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این نیروها ۵۱ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک را با ۱۵۵ نفر در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر، نقده، ارومیه، مهاباد امدادرسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در این عملیات که خودروها درگیر برف و کولاک بودند نیروهای امدادی هلال‌احمر در کنار سایر خدمات امدادی، اقلام خوراکی اضطراری نیز (شامل خرما، بیسکویت، آب معدنی) بین افراد گرفتار در برف و کولاک توزیع کردند.

جعفرزاده افزود: این عملیات‌ها با استفاده از ظرفیت پنج تیم امداد و نجات و ۲ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه خودروی کمک دار امدادرسانی کردند.

انتقال ایمن یک مادر باردار در برف و کولاک از تکاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امدادرسانی تیم امداد و نجات مائین بلاغ شعبه تکاب به یک مادر باردار در برف و کولاک شهرستان تکاب خبر داد.

جعفرزاده افزود: طی ساعات گذشته بر اثر بارش برف و کولاک شدید بیشتر مسیرهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی به ویژه جاده‌های فرعی و روستایی مسدود یا با کندی تردد مواجه شده است و امدادرسانی به سختی انجام می‌گیرد، در این مدت یک مادر باردار توسط تیم عملیاتی امداد و نجات جاده‌ای مائین بلاغ تکاب با رعایت نکات ایمنی به بیمارستان انتقال دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در تشریح این خبر افزود: همزمان با این عملیات بیمار دیگری در روستای جلدیان پیرانشهر دچار بد حالی شدید بود که اکیپ عملیاتی امداد و نجات جاده‌ای جلدیان پیرانشهر با همکاری اورژانس و عوامل راهداری مصدوم را جهت ارائه خدمات درمانی به بیمارستان شهرستان پیرانشهر منتقل کردند.

در عملیات دیگری نجات گران پایگاه امداد جاده‌ای آغبلاغ اشنویه یاری گر اکیپ اورژانس جهت امدادرسانی به یک مادر باردار در روستای گند ملأ عیسی بوده اند.

برف و کولاک راه دسترسی به ۹۰ روستای آذربایجان غربی را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: بارش برف و کولاک هم اکنون راه دسترسی به ۹۰ روستای استان را مسدود کرده و تلاش برای بازگشایی راه ها ادامه دارد.

ارسلان شکری در گفتگوی خبری در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: یا وجود بازگشایی محورهای روستایی در اکثر محورهای استان ولی به علت کولاک شدید ۲ روز گذشته در حال حاضر ۹۰ روستای استان مسدود شده است.

وی اضافه کرد: این تعداد روستا به‌طور عمده در شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و بوکان در جنوب استان واقع شده است که تلاش خواهد شد ظرف چند روز آینده راه دسترسی تمامی این روستاها بازگشایی شود.

شکری با بیان اینکه عوامل راهداری پس از آغاز بارش برف با تلاش شبانه‌روزی، راه‌های اصلی و فرعی استان را در چند نوبت برف‌روبی و نمک‌پاشی کرده اند افزود: در زمان حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان به غیر از محور تکاب – دوراهی ایران‌خواه در محدوده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی و محور مهاباد – بوکان (جاده برهان) باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و به هنگام رانندگی در رورزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، سالم بودن لاستیک‌ها و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجان‌غربی موجب بارش برف در بیشتر نقاط این استان شده است که بارش‌ها تا اواخر امشب تداوم دارد؛ در این مدت ارتفاع برف در برخی مناطق برف‌گیر استان به بیش از ۳۰ متر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست