اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده هنگ مرزی سردشت گفت: افزایش مناسبات مرزی سردشت و سلیمانیه در عراق و تعامل و همکاری‌های دو کشور املی مهم برای رفع مشکلات مرزی است.

شاهین اسمعیلی در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی سردشت و سلیمانیه عراق که با هدف ارتقاء توان طرفین برای امنیت پایدار نوار مرزی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تحرکات و نقشه‌های شوم دشمنان در برخی از کشور‌های همسایه و منطقه ضرورت دارد سطح تعاملات طرفین افزایش یابد و به بهترین نحو بهره‌برداری شود.

وی افزود: برابر تفاهم‌نامه بین دو کشور نشست‌های نوبه‌ای به صورت هر سه ماه یک بار و هر بار در یکی از دو کشور به منظور حل و فصل مشکلات مرزی بر‌گزار می‌شود.

فرمانده هنگ مرزی سردشت تصریح کرد: در این نشست‌ها بیشتر تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها در جهت مقابله با قاچاق، مخلین امنیت نوار مرزی و بالا بردن سطح توان طرفین برای ماموریت‌های مرزی مشترک بررسی و مطرح می‌شوند.

در این نشست سرتیپ عمید فخرالدین، کلانتر مرزی جمهوری عراق در منطقه سلیمانیه نیز با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر برای حراست از مرزها گفت: تسطیح و بهسازی راه‌های مرزی، کنترل بیشتر مرز و مبارزه با قاچاقچیان را عامل تقویت امنیت مرزها و موجب رونق تجارت میان دو کشور است.

به گزارش کردپرس ؛ در پایان این نشست مشترک مرزی، تفاهم نامه ای در ۵ بند تدوین و به امضای طرفین رسید و بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط و همکاری های متقابل تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست