اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه های تعاونی متقاضی و ماده ۵۶ برای آذربایجان غربی تخصیص یافت.

کبیری طی سفر به آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های استان با حضور معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تخصیص ۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه های تعاونی متقاضی و ماده ۵۶ برای آذربایجان غربی خبر داد.

وی توسعه بخش تعاون و احصای مشکلات را از جمله اهداف سفرهای استانی دانست و بیشتر مشکلات تعاونی ها بخاطر نبود شفافیت نظام مند، با وجود فراهم بودن بستر قانونی عنوان کرد.

کبیری ادامه داد: برای ارتقای فرایند نظارت بر کارکرد تعاونی ها اعتبارات نظارت و حسابرسی ۱۲ برابر شده است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان ظرفیت های ویژه ای برای توسعه اقتصادی دارد، گفت: باید این ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و مشارکت تعاونی ها مهیا شود تا بتوان به اشتغال مطلوب دست یافت.

وی با بیان اینکه بخش تعاون هنوز بخوبی نتوانسته در فرآیندهای اقتصادی کشور ایفای نقش کند، افزود: اگر چه بسترهای قانونی برای شکوفایی بخش تعاون فراهم است اما به انحراف رفتن کارکرد عمده تعاونی ها اعتماد عمومی نسبت به آنها خدشه دار شد.

شهریاری گفت: ظرفیت های اقتصادی استان بستر مناسبی برای مشارکت تعاونی هاست اما تاکنون در این زمینه کوتاهی شده است.

استاندار آذربایجان غربی تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانها را از جمله برنامه های اولویت دار برشمرد و گفت : در صورت اختصاص خط اعتباری ویژه این تعاونی ها می توانند فرصت خوبی برای برقراری عدالت باشند.

شهریاری، تخصیص عادلانه سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را نیز خواستار شد و افزود: آذربایجان غربی جزو استان های موفق در جذب این تسهیلات است و وزارت تعاون باید سهم استان را بطور عادلانه پرداخت کند.

وی در ادامه بر ضرورت نظارت و حسابرسی جدی بر فرآیندهای مالی شرکت های تعاونی ها تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست