اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در بازدید دبیرمجمع مطالبه گران ملی معدن و دبیر مجمع ملی محیط زیست کشور مسائل و مشکلات ایجاد شده وعدم رعایت قانون معادن و قانون زیست محیطی کشور از معادن تکاب اعلام شد؛ با توجه به شرایط منطقه و روستای یولقون آغاج باید پرونده معدن پاپاخ قلعه در این روستا در اولویت پیگیری و رسیدگی عاجل قرار بگیرد.

به گزارش کردپرس، روستای یولقون آغاج تکاب با داشتن ٣ محدوده ثبت شده ملی در میراث فرهنگی کشور و دارا بودن بیش از ۱۰ محدوده آماده ثبت دوره های قبل از میلاد و قاجار و ساسانی پیش از آنکه در آمار روستای هدف گردشگری قرار بگیرد مورد هجوم معدن کاوان و تخریب گران محیط زیست و آثار باستانی قرار گفته است.

امروز در یولقون آغاج بیش از ۱۰ معدن سنگ ساختمانی تراورتن وجود دارد که ۵ معدن فعال و ۵ معدن غیر فعال یا اتمام یافته با آثار تخریبی قابل توجهی موجبات کوچ بی رویه ، تخریب مراتع و زیر ساخت های تولیدات روستایی شده است.

مطالبه گران جهادی معادن معتقدند؛ متاسفانه قانونگذار یک بعدی به مراحل صدور مجوز برای معادن نگریسته و مجریان هم در سایه خلاهای قانونی با بخشی نگری صد در صدی به نفع معدن دار به عنوان سرمایه گذار نگاه کرده و انفال و دارایی ملت را دو دستی تقدیم تعداد اندکی با نام معدن کاران کرده اند.

در بازدید دبیر مجمع مطالبه گران ملی معدن و دبیر مجمع ملی محیط زیست کشور مسائل و مشکلات ایجاد شده وعدم رعایت قانون معادن و قانون زیست محیطی کشور از معادن تکاب اعلام شد؛ با توجه به شرایط منطقه و روستای یولقون آغاج باید پرونده معدن پاپاخ قلعه در این روستا در اولویت پیگیری و رسیدگی عاجل قرار بگیرد.

 جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در راستای گسترش امر مهم مطالبه گری در جامعه، در مورخه ۲۰ آبانماه سال جاری با حضور جمعی از مطالبه گران جهادی استان، دبیر مجمع ملی مطالبه گران معدن، و دبیر مجمع ملی مطالبه گران محیط زیست ، معاون مامور معادن صمت آذربایجان غربی تشکیل شد.

“رحمت اله محبوبی”، مدیرگروه مطالبه گران جهادی تکاب می گوید: از ۱۰ پهنه معدن سنگ در روستای یولقون آغاج که شش دانگ آن هم اوقافی است به حراج گذاشته شده و با احتساب هر معدن حداقل ۱۰ هکتار به انضمام راه و محل دپو باطله با عمق بیش از سی متر حدودا ۱۰۰ هکتار از مراتع تعلیفی عمومی را از دسترس خارج کرده و هنوز هم ادامه دارد بدون جبران جایگزین که این امر زندگی و زیست اهالی را به فلاکت و بد بختی کشانده است.

محبوبی با انتقاس از صدور مجوز های معدنی پی در پی و خارج از ظرفیت و توان زیستی و اکوسیستمی روستا معتقد است؛ این مجوزها  بر چه اساس و برنامه ریزی علمی صادر می شود؟

در این نشست اعضای حاضر در جلسه ضمن تأکید به گسترش روحیه مطالبه گری در مسیر امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از ترک فعل احتمالی مسئولان و همچنین ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم دربخش نظارتی عملکرد مسئولان آمادگی خود را نسبت به همکاری با مجمع مطالبه گران استان اعلام کردند.

این نشست با ارائه بخشی از مطالبات مردمی توسط مطالبه گران حاضر شروع و با پاسخگویی معاون اداره کل صمت ادامه یافت. در ادامه نیز مهمانان نشست نسبت به حمایت های همه جانبه از مطالبه گران جهادی از مرحله پیگیری تا حصول نتیجه مطالبات از نهادهای هدف مطالبه گران اعلام آمادگی کردند.

در این نشست “رحمت اله محبوبی” به عنوان دبیر مجمع استانی مطالبه گران معدنی انتخاب و حکم خود را دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست