اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : صادق توکلی مهر، عضو شورای شهر ارومیه با انتقاد از برخی رویه ها در مدیریت شهری در ادوار مختلف گفت: برنامه ریزی و هدفگذاری و متکی بودن مدیریت شهری برای تأمین منابع مالی از مناطق شهرداری و از جیب شهروندان، مسیر صحیحی برای هزینه های شهرداری نیست.

صادق توکلی مهر، در صحن علنی شورا بر توجه شهرداری به شیوه های نوین درآمدزایی و تعریف منابع درآمدی جدید تأکید کرد و افزود: شیوه های نوین درآمدزایی جزو دغدغه های اصلی شورای شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از عدم تصویب عوارض آلایندگی هوا برای شهر ارومیه و محروم کردن این شهر از منابع مالی ناشی از پرداخت این عوارض گفت: عوارض آلایندگی هوا اگر تحقق می یافت و نامه سازمان محیط زیست که برای تصویب به هیئت دولت رفته بود تأیید می شد قطعاً امسال و سالهای بعدی در ازای آلودگی هوا و در قالب قانون هوای پاک منابع مالی بسیار خوبی می توانستیم به دست بیاوریم.

او ادامه داد: اگر به فکر منابع درآمد پایدار باشیم مجبور نخواهیم بود که برای درآمدزایی مردم را تحت فشار گذاشته و در این شرایط سخت دنبال عوارض سنگین برای شهروندان باشیم.

توکلی مهر تصریح کرد: شهرداری همواره  توانسته از سوی مردم درآمدهایی را که پیش بینی کرده را تحقق ببخشد و می بینیم که مشکل ما در تحقق از محل منابع درآمدی مربوط به ادارات و سازمانها است چرا که مردم برای عمران وآبادانی شهر پای  کار هستند.

او افزود: اگر ما مشکل ۵ هزار نفر از پرسنل را با پرداخت حقوق رفع کنیم نهایتا مشکل ۲۵ هزارنفر را حل کرده ایم اما باید به فکر ۹۰۰ هزار نفر جمعیت ارومیه و مطالباتشان باشیم.

توکلی مهر اظهار کرد: باید کم و کاستی های موجود در عدم موفقیت در جذب منابع درآمدی در پیوست شماره یک بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ احصا و برای سال آینده برنامه ریزی شود.

تبعات اجتماعی ناگوار و غوغا در قیمت مسکن و اجاره

او با انتقاد از شرایط و ضوابط حاکم بر ساخت و ساز گفتند که با این اوضاع برنامه یک میلیون مسکن در سال  دولت محقق نخواهد شد  و حالا انتظار داریم حداقل شرایط در حوزه ساخت و ساز به حالت عادی برگشته و افزایش صدور پروانه های ساختمانی با تراکم معقول  را شاهد باشیم.

توکلی مهر تصریح کرد: تبعات عدم صدور پروانه و عدم تعیین تکلیف زمین های قولنامه ای و عدم تناسب طرح تفصیلی و طرح جامع با نیاز شهر که بر مدیریت شهری قالب شده است سالیان بعد حتما گریبانگیر شهروندان ارومیه خواهد شد.

او افزود:  با این شرایط طرح تفصیلی و قیمت تمام شده ساخت و ساز و اجرای طرح جامع در سال بعد بیکاری بیداد و اجاره بها و قیمت مسکن غوغا خواهد کرد و این مسائل تبعات اجتماعی بسیار ناگواری خواهد داشت که مقصر آن شورای شهر نیست.

توکلی مهر گفت: انتقاد کردن ارزشمند است اما خودانتقادی ارزشمندتر است و باید نقد درون سازمانی را نهادینه کنیم چرا که موفقیت از این راه حاصل خواهد شد و تک به تک مطالبی که اعضا شورا مطرح می کنند نه به عنوان یک حرف و صحبت بلکه یک مطالبه عمومی از سوی نمایندگان مردم است و باید در کمیته های تخصصی شهرداری بررسی شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان تاکید کرد: موضوع مالی شهرداری نباید ما را با رسالت نمایندگی مردم از وضعیت اقتصادی مردم غافل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست