اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه نتوانسته ایم حقوق معادن استان را به خود استان برگردانیم، گفت: در ٢ سال گذشته از ١٨٠ میلیارد تومان عایدات وصولی معادن آذربایجان غربی، هر ساله فقط ۳ درصد آن بصورت اسناد برگشته است.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر درباره وضعیت معادن آذربایجان  غربی، به خانه ملت گفت: با وجود اینکه ۵۰۰معدن قابل بهره برداری در استان وجود دارد اما واحد فرآوری بزرگ مقیاس مواد معدنی، سنگ و طلا در استان وجود ندارد که این یک ضعف است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برابر تبصره ۴و۶ ماده چهارده قانون معادن دولت مکلف است ۱۵درصد از حقوق وصولی از معادن را به اعتبارات همان استان اضافه کند، تصریح کرد: با اضافه کردن این اعتبارات وصولی همگی در جهت توسعه زیرساخت های همان شهرستان هزینه می شود.

او ادامه داد: اما در سال گذشته عایدی وصولی آذربایجان غربی از معادن ۱۳۲میلیارد تومان بود و تنها ۳درصد از آن به استان برگشت که آن هم بصورت اوراق بود.

نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه نتوانسته ایم حقوق معادن استان را به خود استان برگردانیم، تصریح کرد: در سال ۹۸نیز حقوقی که باید به استان برمی گشت ۴۸میلیارد تومان بود که فقط ۳درصد آن بصورت اسناد برگشت.

 ذاکر با تاکید به اینکه آذربایجان غربی دارای معادن همچون سنگ گرانیت، مرمرتزیینی، کانی ها فلزی همچون طلا، کود پتاس و شیمیایی و شیشه است، گفت: از فرآوری مواد معدنی موجود در دریاچه ارومیه می توان به توسعه پایدار رسید اما متاسفانه به دلیل عدم وجود واحدهای فرآوری کافی در مقایسه با تعداد معادن موجود، مواد معدنی بصورت خام فروشی از استان خارج می شوند.

او با تاکید به اینکه آذربایجان غربی از جهت ذخایر معدنی جز رتبه های برتر کشور است، اظهار کرد: با وجود داشتن این معادن اما مردم منطقه سود و منفعتی از این نعمت خدادادی نمی برند.

ذاکر ادامه داد: دولت باید با ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاران در جهت احداث واحدهای فرآوری در این منطقه و برگرداندن ۱۵درصد از حقوق وصولی از معادن به توسعه مناطق محروم کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست