اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: متأسفانه شهرستان پیرانشهر در رتبه های آخر استان از لحاظ سرانه آموزشی قرار دارد و سرانه آموزشی هر دانش آموز در پیرانشهر حتی به یک متر هم نمی‌رسد.

کمال حسین پور در هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر به فرصت و پتانسیل های این شهرستان در راستای توسعه شاخص‌های اقتصادی اشاره و گفت: بدون شک شهرستان پیرانشهر دارای پتانسیل های مهم اقتصادی و استراتژیک در پیشبرد اهداف اقتصادی منطقه است که تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذار در جهت رونق اقتصادی و بازآفرینی بخشهای مختلف صنعتی و تجاری بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

او ادامه داد: از این رو مسئولان باید در این زمینه، ضمن جذب سرمایه‌گذار در حوزه های مختلف نهایت توان خود را بکار گیرند.

حسین پور افزود: شهرستان پیرانشهر در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی و تجاری در منطقه پیشرو می‌باشد که اگر به آنها توجه کافی شود رشد و شکوفایی اقتصادی شهرستان را شاهد خواهیم بود که تحقق تمامی این برنامه ها بدون توجه مسئولین و جذب سرمایه‌گذار در زمینه های مختلف میسر نخواهد شد.

نماینده پیرانشهر و سردشت ضمن تلاش برای تخصیص حقابه سد کانی سیب جهت آبیاری مزارع کشاورزی شهرستان، گفت: امروز زمین های حاصلخیز کشاورزی یکی از نقاط اقتصادی مهم شهرستان پیرانشهر بشمار می‌روند که مستلزم تأمین آب جهت توسعه محصولات کشاورزی هستند و تخصیص حقابه از سد کانی سیب برای زمینهای کشاورزی بسیار حائز اهمیت و حیاتی است و بنده تمام تلاش خود را برای محقق نمودن این امر بکار خواهم گرفت.

حسین پور همچنین به کمبود سرانه آموزشی در شهرستان پیرانشهر اشاره کرد و افزود: متأسفانه شهرستان پیرانشهر در رتبه های آخر در بین شهرستان های استان از لحاظ سرانه آموزشی قرار دارد و سرانه آموزشی هر دانش آموز در پیرانشهر حتی به یک متر هم نمی‌رسد!

او تصریح کرد: این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید با حرکتی جهاد گونه در راستای توسعه سرانه فضای آموزشی هم از سوی مسئولان شهرستانی و استانی و هم مسئولان ارشد آموزش و پرورش در وزارت مربوطه همراه باشد.

نماینده مجلس یازدهم بر اجرای پروژه‌های مهم در راستای توسعه زیرساخت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان در حال اجرا هستند که بعضی از این پروژه ها با پیگیری های صورت گرفته به بهره‌برداری رسیده‌اند و برخی از این پروژه‌ها نیز از جمله احداث بزرگراه پیرانشهر-نقده، بیمارستان ۶۴ تختخوابی، ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی، فضاهای آموزشی و … در حال اجرا هستند که با اتمام آنها توسعه شهرستان را در شاخص های مختلف شاهد خواهیم بود.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان نیز با اشاره به ظرفیت های مرز تمرچین و حوزه های کشاورزی و گردشگری گفت: استفاده از تمامی ظرفیت های موجود از جمله مرز تمرچین، کشاورزی و گردشگری باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و در راستای پیشبرد اهداف و توسعه شهرستان اهتمام جدی داشته باشند.

خضر کاک درویشی افزود: در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و مسئولان نیز باید خدمت به مردم را اولویت کاری خود قرار دهند و با اتحاد و همکاری زمینه رشد و توسعه شهرستان را فراهم آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست