اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی از کمبود آب در این شهرستان خبر داد و گفت: منابع آبی بوکان به جای مصرف در شهرستان، از آذربایجان غربی خارج می شود.

انور حبیب زاده در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق آذربایجان غربی که در سالن جلسات فرمانداری بوکان برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد آب رودخانه زرینه رود به طرف آذربایجان شرقی می‌رود و سهم بوکان، میاندوآب و شاهین دژ از آب سد شهید کاظمی نیز بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: آب سد شهید کاظمی صرف کشاورزی و صنعت آذربایجان شرقی می‌شود در حالیکه آب شرب و کشاورزی بوکان با مشکل رو به ور است.

حبیب زاده در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در حالی که دوستان از عدم تخصیص آب به دشت ملکان در سال جاری گلایه دارند که تنها ۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بوکان تخصیص آب دارند و پروژه آبیاری دشت رحیم خان با ۱۱۰ هزار هکتار مساحت علی رغم به اتمام رسیدن کارهای این پروژه به علت عدم تخصیص آب به حال خود رها شده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از «عدم هماهنگی در تخصیص آب سد بوکان» انتقاد کرد وگفت: سد شهید کاظمی در آذربایجان غربی واقع شده است اما افرادی خارج از استان برای این سد و تخصیص آب آن تصمیم می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست