اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت : قاچاق به تولید ملی ضربه می زند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد ، افزود : قاچاق دام از مرز های استان در ماه های گذشته اقتصاد استان را در آستانه متلاشی شدن قرار داده است.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که قاچاق کالا در آن صورت می گیرد ، تصریح کرد : متاسفانه به دلیل ناهماهنگی ها در برخورد و پیشگیری ، کالاهای قاچاق آزادانه به داخل استان وارد و خرید و فروش می شود.

وی با اشاره به اینکه قاچاق مسئله اصلی در بروز آسیب های اجتماعی است، خاطر نشان کرد : متاسفانه با وجود حساس بودن آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با چند کشور همسایه و با وجود برخوردهای انجام شده ، انتظارات عملیاتی نشده و شاهد قاچاق کالا در مرز های استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه قاچاق عامل اصلی بیکاری در جامعه است، تاکید کرد : قاچاق به تولید ملی ضربه می زند و باعث کساد شدن بازار داخلی ، ترویج اشتغال ناسالم در جامعه و بیکاری خواهد شد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد : آذربایجان غربی در سال های اخیر بیشترین آسیب را از مسئله قاچاق دیده و در صورت عدم پیشگیری صدمه بیشتری خواهد دید.

حجت الاسلام قریشی گفت: ایجاد اشتغال، تسهیل تجارت حلال، جلوگیری از تبلیغ کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند و برخورد قاطع با عوامل وارد کننده کالاهای قاچاق از جمله موارد مهم در پیشگیری مسئله قاچاق است.

وی در خصوص بحث مشکلات مناطق  حاشیه نشین استان اظهار کرد: تمامی ارگان ها باید از همه ظرفیت های خود برای کاهش حاشیه نشینی و حل مشکلات این مناطق استفاده کنند چرا که بیشترین آسیبهای اجتماعی این مناطق را تهدید می کند./ ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست