اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

رییس جهاد کشاورزی تصریح کرد: کاشت یک میلیارد نهال در ۴‌سال در دستور کار قرار دارد و ۳۲‌میلیون نهال نیز سهم استان است که در مدت زمان ۴‌سال کاشته می شود.

آوای مرز :رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی نیز همانند بیشتر استان ها به سمت بیابانی شدن، پیش می‌رود که نیازمندیم این موضوع به شکل صحیحی مدیریت شود و در طرح کاشت یک میلیارد نهال در ۴‌سال، ۳۲‌میلیون نهال سهم استان است که در این مدت زمان با اهداف زیست محیطی کاشته می شود.

 خسرو شهبازی در مراسم بزرگداشت روزجهانی خاک که در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود: در حال حاضر میزان مواد آلی خاک های استان یک درصد است که باید با روش های جدید و با هدف افزایش سلامتی غذایی، به سمت افزایش مواد آلی خاک حرکت کنیم.

او اظهار کرد: این میزان تبخیر نشان از شکنندگی کشور و خشکسالی و فرسایش خاک است، هر چند پدیده خشکسالی را نمی‌توان کنترل کرد اما با مدیریت صحیح می‌شود از فرسایش خاک جلوگیری کرد.

شهبازی با تاکید به اینکه ۱۰۰‌میلیون از اراضی کشور در معرض خشک شدن قرار دارند، گفت: آذربایجان غربی نیز همانند بیشتر استان ها به سمت بیابانی شدند پیش می‌رود که نیازمندیم این موضوع به شکل  صحیحی مدیریت شود.

رییس جهاد کشاورزی تصریح کرد: کاشت یک میلیارد نهال در ۴‌سال در دستور کار قرار دارد و ۳۲‌میلیون نهال نیز سهم استان است که در مدت زمان ۴‌سال کاشته می شود.

او هدف از اجرای این طرح را ایجاد کمربند سبز، تثبیت هوا و کاهش co۲، تثبیت کربن، کمک به بحث خاک ورزی، جلوگیری از تنش های رطوبتی، جلوگیری از شوری خاک دانست.

۵۰درصد برداشت آب در آذربایجان‌غربی از سفره های زیر زمینی است

شهبازی با اشاره به اینکه ۵۰درصد از برداشت آب در آذربایجان‌غربی از سفره های زیر زمینی انجام می شود، ادامه داد:  برای جلوگیری از شوری خاک و تخریب ساختمان خاک باید جلو برداشت‌های بی رویه از آب های زیر زمینی گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید به اینکه عدم تغذیه  مناسب خاک و استفاده نامتعارف از کود های شیمیایی موجب افزایش بالای PH‌خاک می‌شود، گفت: استفاده بی‌رویه از اسیدها در سیب‌زمینی مجاز نیست و با متخلفان برخورد می شود.

شهبازی تصریح کرد: براساس آمار ۳۰درصد از محصولات کشاورزی، ضایعات محسوب می شوند که یک حجم عظیمی از تولیدات کشاورزی است لذا با برنامه ریزی های که در استان انجام شد، امسال شاهد بودیم در محصول سیب زیر درختی، تمام ضایعات را طی فرآوری به فروش رساندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست