اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: بر اجرای پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه توسط دستگاهای نظارتی و اطلاعاتی نظارت و رصد می شود.

ناصر عتباتی به همراه اعضای شورای دستگاه های نظارتی در بازدید از قسمت های مختلف پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه افزود: نظارت بر نحوه اجرای فنی پروژه ، هزینه کردهای مالی، زمانبندی اجرایی و خطاهای انسانی از مهم ترین بندهایی هستند که بصورت ویژه مورد بررسی دستگاههای نظارتی و اطلاعاتی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان همواره با استفاده از ظرفیت های قانونی در کنار مجریان و مدیران اجرایی است تا این طرح ملی به نتیجه برسد و گامی بلند در راستای احیای دریاچه ارومیه برداشته شود و کام مردم شیرین شود، بیان کرد: این بازرسی ها و نظارت ها در راستای بررسی رعایت تمامی استانداردهای زیست محیطی در طول اجرای این پروژه هم شهرستان های مبدأ و هم مقصد به منظور صیانت از حقوق عامه که مورد تاکید ریاست معظم قوه قضائیه نیزمی باشد، صورت پذیرفت و همواره در دستور کار است.

مقام ارشد قضایی استان پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یک طرح ملی و حیاتی می باشد که با کار جهادی کارشناسان، مهندسان و کارگران پرتوان کشور در حال طی مراحل پایانی آن است، گفت: در این بازدید آخرین وضعیت اجرای عملیات ترمیم ۸۰۰ متر از بخش های آسیب دیده نیز مورد بررسی قرار گرفت و ملاحظه شد که اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

عتباتی تاکید کرد: اجرای این پروژه تنها یکی از اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه می باشد ولی حلقه گمشده احیای دریاچه ارومیه مدیریت مصرف آب است و از این رو باید سیاست گذاری ها به سمت مدیریت بهینه منابع آب در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی مدرن برود.

پروژه انتقال آب دریاچه ارومیه که تا کنون سه هزار و ششصد میلیارد تومان برای آن هزینه شده یکی از پروژه های عظیم ملی بوده که حفاری ۳۶ کیلوتر تونل آن در طول ۵ سال یک رکورد در کشور می باشد و این پروژه در دو فاز انجام می پذیرد که با تکمیل فاز اول آن در بهمن ماه سال جاری ۳۰۰ میلیون متر مکعب در سال به دریاچه ارومیه وارد خواهد شد و با تکمیل فاز دوم آن ۱۸۰ میلیون مترمکعب نیز به این میزان آب اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست