اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دفتر فنی و مهندسی سازمان زندان های کشور از انتقال ۲۰ زندان از مراکز استانها به خارج از محدوده شهری منتقل می شوند.

ناصر حاج محمدی در جلسه امکان سنجی انتقال زندان شهرستان ماکو به خارج از محدوده شهری با بیان اینکه ساختار فضای فیریکی زندان باید مطابق با استانداردهای زندانبانی اسلامی باشد، اظهار کرد: نگاه به توسعه فضای زندان باید نگرش درمان محور باشد برای همین در نظر گرفتن فضای لازم برای حرفه آموزی، اشتغال و انجام فرایض دینی و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در تیپ جدید ساخت زندان‌ها اهمیت ویژه ای دارد.

وی به تاریخچه طرح انتقال زندان‌های قدیمی و فرسوده به خارج از محدوده شهرها اشاره کرد و گفت از سال ۱۳۸۰ این طرح در مجلس طرح گردید و همیشه با مشکات عمدهای روبرو بود اما در برنامه ششم توسعه بند پ ماده ۱۱۳ این موضوع به جد پیگیری می‌گردد و باید ۲۰ زندان اصلی مراکز استان‌ها به خارج از محدوده شهری انتقال یابند.

حاج محمدی به موضوع قانون مولد سازی و تسهیل گری قانونی در واگذاری و تغییر کاربری برای فروش زمین زندان‌ها اشاره کرد و گفت: کمسیون‌های ماده ۵ در رأس آنها استانداران و حتی شهرداران ملزم به تغییر کاربری و مساعدت در فروش، تهاتر، مشارکت و مزایده در واگذاری زمین و ابنیه زندان‌های قدیمی در داخل محدوده شهری هستند.

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی سازمان زندان‌های کشور به برنامه‌های اشتغال زندانیان اشاره کرد و گفت: در تأمین زمین جدید برای انتقال زندان شهرستان ماکو با توجه به ضرورت منطقه آزاد تجاری و صنعتی بخش مهم و اعظم زندان را در پوسته میانی به کارگاه‌های اشتغال زندانیان اختصاص دهید و این امر را با افق ۵۰ ساله برای کمک به رشد تولید منطقه و کشور در نظر بگیرید که ما در دورنمایی آتی زندانیانی تحولی در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران زندانی بیکار نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست