اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۸ کاروان حج تمتع استان شامل ۲ هزار و ۶۵۰ زائر از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه به سرزمین وحی انجام شد.

شاهین مطیع حق شناس در آئین راهی شدن آخرین کاروان زائران حج تمتع از فرودگاه ارومیه افزود: اعزام کاروان‌ها از روز سیزدهم خردادماه جاری آغاز و امروز آخرین کاروان حجاج استان به سمت مناسک حج تمتع مشرف شدند.

وی به زمان بازگشت حجاج اشاره کرد و ادامه داد: زائران حج تمتع ۱۶ تا ۱۹ تیر سال جاری نیز به میهن باز خواهند گشت.

رئیس حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: کاروان حجاج از فرودگاه ارومیه به مقصد شهر جده عربستان اعزام و پس از آن با حضور در مکه و انجام مناسک حج به مدینه اعزام می‌شوند.

مطیع حق شناس با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی و بهداشتی برای زائران قبل از اعزام برگزار شده است، اضافه کرد: در طول سفر نیز خدمات آموزشی لازم در زمینه‌های مختلف به آنها ارائه خواهد شد.

زائران حج تمتع آذربایجان غربی در قالب ۱۸ کاروان متشکل از ۹ کاروان شیعه و ۹ کاروان اهل سنت است، بیشترین کاروان مربوط به شهرستان ارومیه شامل سه کاروان اهل سنت و سه کاروان شیعه است.

سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی یک هزار و ۱۰ نفر از آذربایجان غربی عازم سرزمین وحی شده بودند که امسال این تعداد به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست