اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : با گذشت بیش از یک هفته از زلزله ۵.٩ ریشتری خوی و اسکان مردم زلزله زده در سرمای زیر ١٠ درجه در چادر و خلف وعده مسئولان برای تهیه کانکس، اولین کانتینر حاوی کانکس برای اسکان مردم به همت خیرین تبریزی، به خوی رسید.

یک هفته پس از زلزله ۵.٩ ریشتری خوی، ۴۰ هزار دستگاه چادر توزیع و ۷۱ کمپ اسکان اضطراری در شهر ایجاد شد، اما خبری از کانکس های وعده داده شده نبود.

پیشتر نماینده خوی با اشاره به وضعیت نامطلوب اسکان مردم زلزله‌زده خوی در چادر و نقاط ضعف موجود در تامین امکانات لازم برای حوزه بحران این منطقه، از قول رییس جمهور برای تامین کانکس مورد نیاز زلزله‌زدگان خوی خبر داده بود، اما تا کنون خبری از اسقرار کانکس در مناطق زلزله زده خوی نشده است! آتش گرفتن چادر زلزله زدگان در خوی!

علیرغم وقوع ٢ حادثه دردناک مرگ مادر و پسر خویی در چادر به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد و آتش گرفتن ٢ چادر دیگر زلزله زدگان و انتقادها از اینکه در سرمای زیر صفر درجه خوی، اسکان در چادر پاسخگو نیست، باز هم کانکسی به منطقه نرسید و خلف وعده مسئولان محرز شد.

نماینده خوی در مجلس هم با اشاره به آسیب‌های جدی استفاده از زغال داخل چادر برای دو تن از هموطنان زلزله زده به دلیل کمبود لوازم گرمایشی گفته بود: مردم در سرمای زیر صفر درجه و بعضا منفی ۷ درجه در چادرها زندگی می کنند. قطعا اگر زودتر به داد مردم نرسیم این اتفاقات تلخ تکرار خواهد شد.

 تا اینکه امروز در یازدهمین روز از زلزله بزرگ خوی، اولین کانتینر حاوی کانکس برای اسکان مردم به همت خیرین تبریزی به فیرورق خوی رسید.

مدیرعامل بانک تجارت آذربایجان شرقی در این باره به ایسنا اظهار کرد : بدنبال برودت هوا و بارش در مناطق زلزله زده با کمک خیرین و مردم نوع  دوست تبریز کانکس ها برای اسکان افرادی که خانه های شان تخریب شده اند، ساخته و ارسال می شوند.

عیسی حسین زاده تصریح کرد: در فیرورق اولویت تحویل برای خانواده هایی بود که دارای معلول هستند. همچنین یش ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم۹۰۰ دستگاه چادر و ۱۸۰۰ تحته پتو، وسایل گرمایشی، البسه و آذوقه در بین مردم زلزله زده توزیع شده است و این کمک ها تا اسکان کامل و سرو سامان دادن مردم ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری کردپرس پیشتر در گزارشی با نام وقتی بحران جایش با فاجعه عوض می شود! به خطرات احتمالی اسکان در چادر اشاره کرده و نوشته بود: «سرما در شب ها بی رحم تر هم می شود. زمستان های خوی، شوخی ندارد، سرما تا مغز استخوان آدم می رود، برف هم که ببارد دیگر نور علی نور می شود. حالا با این وضعیت مگر می شود در چادرهای امداد با چند پتو که به مردم داده اند، سر کرد؟! تجربه آتش سوزی چادر زلزله زدگان کرمانشاه هنوز از یادمان نرفته، حالا مردم خوی مانده اند و زندگی سخت در چادر!»

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ هشتم بهمن ماه شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند. در این زمین لرزه بیش از ۹ هزار واحد مسکونی آسیب دیده که خسارت های وارد شده به آنها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بوده است. همچنین دراین زمین لرزه، علاوه بر فوت سه نفر از هموطنان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست