اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۲ اردیبهشت سال جاری زمان اعلام نتیجه قطعی افراد خواهد بود.

علی زنجانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره برق برگزار شد، افزود: ٢ هزار و پنج نفر برای انتخابات شورای شهر دراستان ثبت نام کرده‌اند، از این تعداد یک‌هزار و ٧٩۶ نفر مرد و ۲۰۹ نفر زن هستند.

او بیان کرد: از بین ثبت نام کنندگان، یک‌هزار و ٩۵۴ ثبت نام قطعی کرده و مابقی به دلیل نواقص در مدارک ثبت نامشان قطعی نشده است.

زنجانی با تاکید به اینکه ۱۴ درصد از افرادی که  ثبت نام کرده اند سابقه حضور در شوراها را دارند، اظهار کرد: از افراد ثبت نام کننده یک‌هزار ٢٢٢ نفر شیعه و ۷۸۲ نفر از اهل تسنن و یک نفر از اقلیت های دینی هستند.

او اظهارکرد: از نظر مدرک تحصیلی ۲۹ نفر زیر دیپلم، ۶۵نفر دیپلم، ۱۰۲نفر کاردانی، هزار و  ۶۰ نفر لیسانس، ۶۲۲ نفر کارشناسی ارشد، ۶۲ نفر دکترا و ۲۴ نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

زنجانی تصریح کرد: هیات اجرایی نظارت بر انتخابات شوراها از هفتم فروردین ماه تا ٢١ مشغول رسیدگی و ٢٢ فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه کار بررسی هیات نظارت شهرستان ها خواهد بود.

او ادامه داد: همچنین از هشتم تا ٢١ اردیبهشت ماه نیز زمان فعالیت بررسی صلاحیت افراد در هیات عالی نظارت استان خواهد بود و ٢٢ اردیبهشت سال جاری هم زمان اعلام نتیجه قطعی افراد خواهد بود.

 زنجانی حسنلویی افزود: مراجع استعلام که قبلاً چهارگانه بود با اضافه شدن سازمان اطلاعات سپاه به ۵ مرجع رسیده و صلاحیت افراد از سوی دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال، اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه اعلام و در اختیار هیئت‌های اجرایی و نظارت گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون و اجرای قانون خط قرمز و فصل الخطاب در تأیید صلاحیت‌ها است، یادآور شد: هدف حضور پرشور مردم در انتخابات و روی کار آمدن افراد انقلابی و خدمتگزار است.

او با بیان اینکه اگر عضوی از اعضای شورای شهر کنونی ارومیه کوچک‌ترین تخلفی داشته باشند، رد صلاحیت خواهند شد، گفت: شورای شهر مسئول تعیین شهردار است و باید افرادی وارد شورای شهر شوند که در آینده شهر به مشکل برنخورد.

زنجانی با تاکید بر اینکه مردم مطمئن باشند از اعضای شورای شهر فعلی اگر توسط مراجع ۵ گانه رد شود ما هم رد خواهیم کرد، افزود: مردم نگران و بدبین هستند ما هم تیزبینانه ورود خواهیم کرد، اگر از اعضای شورای شهر یک سر سوزن تخلف داشته باشد، کوتاه نخواهیم آمد، حتی اگر لازم باشد همه ۱۱ نفر رد صلاحیت شوند.

رئیس هیئت عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان غربی از قانون به عنوان خط قرمز و فصل الخطاب در تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد.

زنجانی هشدار داد : داوطلبین ردصلاحیت شده در دام دلالان برای تایید صلاحیت نیفتند چون گزارشات به هیات میرسد و قطعا برخورد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست