اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران امروز در قله اقتدار و امنیت ایستاده است، گفت: جمهوری اسلامی ستون حفظ امنیت کشورهای منطقه است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان و در جمع آزادگان استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ایران رکن امنیت همسایه‌های غربی است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی امروز در جایگاهی قرار دارد که تهدید نظامی آن ممکن نیست.

وی جمهوری اسلامی ایران را نماد استقلال سیاسی در جهان و انقلاب اسلامی را پیام آور استقلال و آزادی برای امت اسلامی دانست و افزود: امروز ایران مستقل باعث شده تا در لبنان، غزه، یمن جبهه مقاومتی مستقل در برابر استکبار جهانی تشکیل شود.

خطیب موقت جمعه تهران نظام اسلامی را در اوج اقتدار خود توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی با وجود ولی فقیه و پشتیبانی مردم عزیز به هر مشکلی توانایی چیره شدن بر مشکلات را دارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور، اضافه کرد: آزادگان سرافراز کشور تا آخرین فشنگ در میدان جنگ ایستادگی کردند و در زندان‌های رژیم بعث نیز با صبر و استقامت خود حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: همه ما مدیون جوانانی هستیم که اقتدار و عزت نفس خود را در دستان رژیمی که حتی به مردم خودشان نیز رحم نمی‌کردند، حفظ و اردوگاه‌ها را به نماد استقامت و مقاومت تبدیل کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسرا فضای تاریک اردوگاه‌های رژیم بعثی را نورانی و به عبادتگاه تبدیل کردند، یادآور شد: دشمن به دنبال ایجاد انحرافات اخلاقی در اردوگاه‌ها بود اما خروجی اردوگاه‌ها چیزی جز رحمانیت خداوند نبود.

وی به خاطره‌ای از صلیب سرخ نیز اشاره کرد و گفت: نماینده صلیب سرخ مدعی شده بود که در بهترین زندان‌های اروپا با بیشترین امکانات رفاهی نیز خودکشی و افسردگی مشاهده می‌شود؛ چگونه می‌شود که در اردوگاه‌های مخوف رژیم بعثی که اسرای ایرانی نگهداری می‌شوند، نشاط و همبستگی حاکم است؟ پاسخ این است که در بین رزمندگان اسیر ایرانی دین و اخلاق حاکم بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به تحلیل کارشناسان در رابطه با دفاع مقدس، تاکید کرد: دفاع مقدس به اذعان کارشناسان می‌توانست پایان انقلاب اسلامی باشد ولی سکوی پرتابی برای نظام اسلامی شد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای جهان همچون عراق، لبنان، غزه و یمن در کنار ایران که ایستادگی دفاع مقدس قدرتی در آن ایجاد کرده قرار گرفته و در برابر استکبار جهانی قد علم کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: اگر حماسه آفرینی در دفاع مقدس خلق نمی‌شد، امروز به این سطح از اقتدار، امنیت و انسجام در کشور نمی‌رسیدیم.

امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا نیز در این مراسم گفت: عزت و افتخار امروز ایران اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و ایستادگی آزادگان و جانبازان عزیز است.

مهدی فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: در آذربایجان غربی بیش از ۲ هزار و ۵۷ آزاده وجود دارد که استان از جهت تعداد آزاده رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر از رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که این افراد ۶ ماه تا بیش از ۱۰ سال را در زندان‌های رژیم بعثی عراق سپری کردند.

در روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار آزاده سر افراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست