اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ایمن سازی و تدوام عملیات راهداری در مسیر های تردد زائران اربعین حسینی در محورهای نقده ، پیرانشهر _تمرچین با صرف هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومان خبر داد.

سید محسن حمزه لو در جمع خبرنگاران گفت: در استان آذربایجان غربی با توجه به سیاست های دولت در حوزه توسعه ترانزیت کالا و همچنین بازگشایی پایانه مرزی تمرچین به عنوان محل عبور و مرور زائرین اربعین حسینی از شمال و جنوب استان ، در چهل پروژه راهسازی همکاران ما در حال فعالیت هستند .

او افزود: دراین راستا ساماندهی مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین بر اساس برنامه های ترسیمی در اولویت قرار دارد ، مخصوصا محور نقده به پیرانشهر تا اربعین حسینی،  ۱۰ کیلومتر به شکل بزرگراهی به منظور افزایش تردد زائرین زیر بارترافیک می رود.

 حمزه لو بیان‌کرد: در ادامه با تلاش جهادی ، مسیر محور حیدر آباد به نقده ۵ کیلومتر و در سه راهی محمدیار نقده به عنوان گره ترافیکی در جنوب استان در تلاش هستیم تا کل تقاطع احداثی به  بهره برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: از سال گذشته از همین محور، اولین سال بحث تردد زائرین بود، ۱۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت که امسال نیز به همین میزان این امر عملیاتی خواهد شد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه استان در مسیر کریدور بزرگراهی غرب کشور است، در این حوزه برای تردد زائرین از شمال و جنوب استان نیز اهتمام برای تحقق ۳۰ کیلومتری توسعه زیر ساخت ها تا اربعین است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از اولویت های این مجموعه است، چرا که حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

حمزه لو یکی از ظرفیت های حمل و نقل در منطقه را وجود خط ریلی در شهر نقده عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت ریلی در ایستگاه محمدیار نقده برای افزایش قطارهای مسافربری به منظور تردد و کاهش تلفات جاده ای زائرین اربعین حسینی نیز در دستور کار قرار دارد تا در جابه جایی زائرین تحول خوبی انجام گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توجه به افزایش گرمای شدید آب و هوا و تغییرات اقلیمی در طی سال های آینده و بحث نزدیکی این مسیر به جهت سهولت دسترسی و امنیت و همچنین آب و هوای خنک تر،  یکی از محورهای اصلی جایگزین برای پایانه های غربی و جنوبی کشور در جهت افزایش زمینه حضور هر چه بیشتر زوار است.

او با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز، بهسازی و تعریض مسیرهای منتهی به مرز تمرچین جهت تسهیل در امر عبور مرور روان و امن زوار در دستور کار قرار دارد، گفت: تخصیص ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش‌های حمل و نقل آذربایجان غربی در مصوبات سفر ریاست جمهوری نشان از اهمیت توسعه راه‌های ارتباطی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست