اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر کشور از مصدومان زلزله خوی عیادت کرد.

احمد وحیدی در ادامه سفر به شهرستان خوی با حضور در بیمارستان قمر بنی هاشم خوی از مصدومان حادثه زلزله عیادت کرد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت. 

وی در حاشیه این بازدید بر تسریع ارایه خدمات درمانی به مصدومان تاکید کرد. 

وزیر کشور گفت: دستگاههای خدمات رسان تمام توان خود را برای کاهش آلام مردم زلزله زده بکار بستند.

دیدار با امام جمعه

احمد وحیدی ۱۵ مهرماه در دیدار با امام جمعه خوی افزود: مجموع دستگاه های خدمات رسان به مدیریت استاندار تمام توان شان را برای کاهش آلام مردم زلزله زده خوی بکار بسته اند. 

وزیر کشور افزود : دولت سیزدهم خادم بی منت مردم است و این را در عمل ثابت کرده است. 

وی از فرماندار خوی در خصوص مدیریت جهادی و اقدام سریع و به موقع در خصوص عملیات امداد و نجات برای مردم  زلزله زده تشکر و قدردانی کرد .

همچنین در دیدار امام جمعه خوی اظهار کرد: اقدامات هیات دولت در نحوه رسیدگی و عملیات امداد و نجات مناطق زلزله زده خوی قابل تقدیر و ستایش است. 

وی تصریح کرد : از دقایق اولیه وقوع زلزله در خوی مجموعه مسئولین خوی و استان با تمام توان پای کار آمدند و در حال حاضر اوضاع بخوبی کنترل شده و مردم رضایت دارند.

دولت نسبت به مقاوم سازی مساکن در خوی اقدام کند

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: دولت نسبت به مقاوم سازی مساکن در خوی اقدام کند.

عادل نجف زاده در جلسه ستاد بحران زلزله خوی، تخریب ۵۰۰ واحد از منازل مسکونی شهرستان خوی در زلزله دو روز پیش را نشان دهنده گسل خطرناک خوی عنوان کرد و گفت : ضروری است دولت سیزدهم توجه بیشتری نسبت به بخش مقاوم سازی و بهسازی واحدهای شهرستان خوی بیش از پیش اقدام کند و در این راه مجلس نیز با قدرت همراه دولت خواهد بود. 

وی تصریح کرد : خوی در مدت دو سال دو زلزله را تجربه کرده است که زلزله قطور در سال ۱۳۹۸ که حدود ۵ هزار واحد را تخریب کرد و در حال با حرکت های جهادی دولت مردان مردم بخش قطور به زندگی برگشته اند. 

نجف زاده ضمن تشکر از کمک رسانی دستگاه های خدمات رسان به مناطق آسیب دیده اظهار کرد : انتظار داریم  مطالبات بحق مردم در این خصوص بر آورد شود. 

نماینده مردم خوی و چایپاره با توجه به رسیدن سرمایه پاییزی خواستار اسکان سریع حادثه دیدگان شد. 

خسارت ۸۰ درصدی واحدهای روستای

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۴۶۹ واحد مسکونی در زلزله دو روز پیش (چهارشنبه ۱۳ مهر) خوی بیش از ۸۰ درصد خسارت دیده و خسارت ۹۹۲ واحد هم بین ۲۰ تا ۷۰ درصد است.

محمدصادق معتمدیان افزود: همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، ۱۲ روستا بیشترین تاثیر را از این زمین لرزه داشته‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ هزار چادر، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۰ تن میوه و ۲۰ هزار عدد آبمیوه در مناطق زلزله زده توزیع شده یا در حال توریع است.

معتمدیان ادامه داد: ۵ هزار پرس غدا طی هر وعده آماده شده و در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد ضمن اینکه توزیع آب معدنی به میزان لازم را نیز در دستور کار داریم.

استاندار آذربایجان غربی از مصدومیت یک هزار و ۱۲۶ نفر در این زمین لرزه خبر داد و گفت: ۸۶ نفر در حال حاضر بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند.

معتمدیان با قدردانی از تلاش همه نهادها برای رسیدگی اولیه به زلزله زدگان و همچنین اعلام آمادگی برای کمک به ساخت و سازها اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و نهادهای انقلابی با کمترین آورده مردم در حداقل زمان کار بازسازی را انجام دهیم.

۲۹ مدرسه در اثر زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲۹ مدرسه در اثر زمین لرزه خوی دچار خسارت شدند.

جواد جنگی با اشاره به وضعیت مدارس آسیب دیده از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهرماه در شهرستان خوی با بیان اینکه ۸ اکیپ به صورت میدانی از فضاهای آموزشی شهرستان خوی بازدید به عمل آوردند،خاطر نشان کرد: بر اساس برآورده اولیه از ۶۰ آموزشگاه بازدید شده، ۲۹ مدرسه دچار آسیب شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تداوم آموزش دانش آموزان مدارس آسیب دیده راهکارهای مناسب را پیش بینی خواهد کرد،گفت: با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان، ترمیم و بازسازی مدارس آسیب دیده در زلزله شهرستان خوی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: تا پایان فرآیند بازسازی مدارس آسیب دیده، استفاده از شیفت بعد از ظهر مدارس همجوار و آموزش مجازی در دستور کار قرار دارد.

آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از آغاز عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی خبرداد.

یاسر رهبردین افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد ۱۳ مهرماه در خوی که خساراتی به واحدهای مسکونی شهرستان وارد کرد با دستور معتمدیان، استاندار اذربایجان غربی عملیات آواربرداری از مناطق زلزله زده با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات آواربرداری توسط ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از روستای موسی قلی کندی که کانون زمین لرزه بود آغاز شد که انتظار می رود در کمترین زمان ممکن عملیات آوار برداری انجام شود.

 رهبردین خاطر نشان کرد: پس از اتمام عملیات آواربرداری با توجه به سرمای زودرس در منطقه عملیات بازسازی آغاز می شود که همکاری مردم و نهادهای خدمات رسان می تواند در تسریع عملیات یاری رسان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست