اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق تاکید کرد که بازگشایی گذرگاه های مرزی مشترک با ایران و کویت، به درخواست استان های هم مرز این دو کشور بستگی دارد.

 عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) اعلام کرد که بازگشایی گذرگاه های مرزی مشترک با ایران و کویت، منوط به درخواست استان های در بر گیرنده گذرگاه های مذکور است.

الوائلی در این باره اظهار داشت: بازگشایی گذرگاه های مرزی بسته شده با جمهوری اسلامی ایران و کشور کویت در کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی مورد بحث قرار گرفت و تصمیم بر آن شد که با استان های دارای گذرگاه مرزی برای بررسی وضعیت غذایی داخل آنها صحبت شود.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در ادامه افزود: در صورت وجود ضرورت فوری به بازگشایی گذرگاه های مذکور برای یک روز در هفته بر اساس نیاز استان ها، این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

الوائلی در پایان نیز تصریح کرد: سازمان گذرگاه های مرزی در ارتباط مستقیم با افراد ذی ربط در وزارتخانه های کشاورزی و بازرگانی برای ارزیابی وضعیت غذایی در کشور است و در صورت وجود هر گونه کمبودی در مواد غذایی، تصمیم بازگشایی یکی از گذرگاه های مرزی بنا به درخواست استان گرفته خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر ستاد بحران ویژه مقابله با نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) در عراق تصمیم گرفته بود که مبادلات تجاری در گذرگاه های زمینی مشترک با ایران و کویت متوقف شود و در راستای اجرای این تصمیم نیز سازمان گذرگاه های مرزی عراق تاکید کرد که پنج گذرگاه مرزی شلمچه، الشیب (چذابه)، زرباطیه (مهران)، المنذریه (خسروی) و مندلی (سومار) به روی مبادلات تجاری با ایران بسته شدند.

به دنبال آن نیز دبیرخانه هیئت دولت عراق در یک بخشنامه به وزارتخانه های مختلف، نهادهای غیر مرتبط با وزارتخانه و دفتر استانداران همه استان های این کشور درباره اقدامات مربوط به مقابله با نسل جدید ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن، اعلام کرد که توقف مبادلات تجاری در گذرگاه های زمینی مشترک با ایران و کویت تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست