اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر پایانه بازرگان گفت: از اواخر هفته گذشته تردد برای پذیرش مسافرانی که اقامت یا تابعیت ترکیه را داشته اند، یا روادید خاص از جمله سفر دانشجویی، درمانی یا دیپلماتیک در آن کشور داشته باشند، می توانند از مرز” سرو” تردد کنند.

جابر اکبرپور با بیان این مطلب افزود: با وجود تلاش‌های انجام گرفته، هنوز تردد عادی از مرز بازرگان مجاز نیست، اما پذیرش مشروط مسافرانی که اقامت یا تابعیت ترکیه را داشته اند، یا روادید خاص از جمله سفر دانشجویی، درمانی یا دیپلماتیک در آن کشور داشته باشند، از مرز” سرو” از هفته گذشته میسر شده است.

او به ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته و اوایل امسال، کاهش ۹۴ درصدی تردد مسافر از مرز بین المللی بازرگان را شاهد بودیم.

مدیر پایانه مرزی بازرگان اضافه کرد: طی پنج ماه ابتدای سال جاری، ۴۹ ‌هزار و ۳۶۲ نفر بعد از انجام پروتکل‌های بهداشتی از این مرز تردد داشته‌اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷۷۸ هزار و ۱۴۷ نفر  بوده است.

اکبرپور ادامه داد: در این مدت تنها ۱۰ هزار و ۳۰۶ ایرانی از مرز بازرگان خارج شده اند که کاهش ۹۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. همچنین در این مدت، شاهد ورود ۱۳هزار و ۶۸۷ مسافر خارجی از مرز بازرگان بوده ایم که در این خصوص نیز کاهش حدود ۹۴ درصدی برآورد شده است.

به گزارش کردپرس، به علت شیوع ویروس کرونا در ایران از اسفند سال گذشته مرزهای ایران با کشور ترکیه بسته و تردد مسافر و کامیون متوقف شده بود، اما پس از رایزنی لازم توسط مقام‌های ۲ کشور، فقط کشور ترکیه ورود اتباع خود و کامیون‌ها را در چندین مرحله پذیرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست