اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرمسئول هفته نامه قندیل در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اوضاع نامناسب مطبوعات اظهار داشت: حوزه چاپ و مکتوب در سه سال اخیر با مشکلات زیادی درگیر شده که بخشی از کمبود حوزه چاپ به فضای مجازی و ترویج شبکه اجتماعی بر می گردد ولی مشکل اصلی حوزه مکتوب استان، زیرساختی است و باید وزارت ارشاد تدابیر اساسی در این زمینه اتخاذ کند.

عبدالسلام معروفی با اشاره به سابقه ۱۷۰ ساله آذربایجان غربی در زمینه رسانه های مکتوب، تصریح کرد: با وجود سابقه دیرینه استان در حوزه رسانه های مکتوب، هنوز یک دستگاه چاپ رول در استان وجود ندارد.

سردبیر هفته نامه کوشا افزود : نشریات استان برای چاپ نشریه رول، باید به مراکز استان‌های پرترافیک مراجعه کنند که این امر با توجه به مشکلات موجود در سیستم اینترنتی  و حمل و نقل، تدوام کار را برای نشریات سخت تر می کند.

معروفی نوسان قیمت زینک و کاغذ را مورد اشاره قرار داد و افزود: وزارت ارشاد سهمیه کاغذ برای رسانه ها در نظر گرفته که این سهمیه برای رسانه های محلی از ۳۰۰ کیلو تجاوز نمی کند و این میزان کاغذ، معادل نیاز ۲ تا سه شماره از نشریه است.

وی با بیان اینکه برخی مسوولان از ایجاد درآمد پایدار برای نشریات سخن به میان می آورند، اظهار داشت: باید پرسید کدام مدیر مسئول در شرایط اقتصادی موجود می تواند درآمد پایدار برای رسانه متصور شود؟

مدیرمسئول هفته نامه قندیل با بیان اینکه در برهه ای از زمان مجوز نشریات به صورت فله ای و براساس سیاست های غلط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد، گفت: همین سیاست های غلط سبب شد امروز در استان بیش از ۳۰ نشریه به ماده ۱۶ معرفی شوند.

معروفی خاطرنشان کرد: در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری با مشکلات اساسی مواجه هستیم و باید وزارت ارشاد در این زمینه ساختار نظام مندی ارائه کند و از سوی دیگر ضرورت دارد نظام صنفی رسانه در کشور تشکیل شود و تا زمانی که ارگان مشخص در حوزه رسانه نداشته باشیم نمی توان در این حوزه اقدامات موثری انجام داد.

سردبیر هفته نامه کوشا رسانه های مکتوب را سند ماندگار تاریخ استان عنوان کرد و گفت: با توجه به تاثیرگذاری رسانه های مکتوب به عنوان سند ماندگار تاریخ استان و با توجه به اینکه فضای مجازی نمی تواند جای رسانه مکتوب را بگیرد، باید مشکلات این بخش رفع شود چرا که اگر با روند فعلی پیش رویم در سالیان نه چندان دور مرگ خاموش مطبوعات را شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست