اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش آمار مسمومیت الکی در استان خبر داد و گفت: تا این لحظه ۵  نفر بر اثر مسمومیت الکی در استان جان باخته اند.

در میانه بحران کرونا ویروس و افزایش آمار جان باختگان از این بیماری، بحرانی دیگر زاده شده که ناشی از ترس از بیماری کرونا است. راهکارهای عجیب برای فرونشاندن این ترس، اکنون خود به بحرانی جدید در کشور تبدیل شده و قربانی می گیرد.

 الکل؛ راهکاری که مشخص نیست چگونه عده ایی در کنار همه توصیه های پزشکی و درمانی از ترس کرونا به آن پناه برده اند. اما اینبار نه برای ضد عفونی کردن، بلکه برای مصرف خوراکی.

البته بیشتر این افراد در کشور مشروبات تقلبی را که در ترکیبات آن الکل صنعتی به کار رفته است را مصرف کرده و با مسمومیت های گوناگون روبه رو شده اند واکنون آمارهای جانباختگان مصرف الکل در کشور در رقابت با کرونا است.

 در آذربایجان غربی اما تا به امروز خبری از این مدل بحران نبود، ولی امروز رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در جلسه قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا از افزایش آمار مسمومیت الکلی در این استان و حتی مرگ ۵ تن هم خبر داد.

آماری که تا کنون پنهان مانده بود و به یکباره آذربایجان غربی را شوکه کرد. زیرا با وجود مرگ ۵ نفر بر اثر این بحران اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تا این لحظه در خصوص آن اطلاع رسانی نکرده بود.

جواد آقازاده، در این جلسه گفت: همزمان با شیوع کرونا در آذربایجان غربی متاسفانه شاهد افزایش آمار مسمومیت الکلی هستیم. ذهنیتی که اکنون در خصوص نوشیدن الکل و ضدعفونی بدن از کرونا ویروس به مردم داده شده، اشتباه بوده و خسارت های جبران ناپذیری دارد.

او افزود: ۲۱ نفر در کل استان به علت سو مصرف الکل دچار مسمومیت شده اند که از لحاظ جنسیتی ۱۹ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند. اکنون ۳ نفر در بیمارستان بستری است و ۱۳ نفر ترخیص شده اند، که در این بین یک کودک ۵ ساله و یک نوجوان ۱۴ ساله هم مشاهده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تا کنون پنج نفر فوتی به دلیل آمار مسمومیت الکلی در استان داشتیم عنوان کرد: از مردم و خانواده‌ها تقاضا داریم،‌ الکل و محلول های ضدعفونی را در دسترس کودکان و نوجوانان  قرار ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست