اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: مجموعه پهپادی سازمان که عملیات نقشه برداری و تعیین ذخیره معادن استان را برای اولین بار در شمالغرب کشور انجام خواهد داد، راه اندازی شده است.

پریسا عابدپور اظهار کرد: با توجه به سیاست گذاری های سازمان در راستای تحقق شعار سال؛ رونق بخشیدن به تولید ، توسعه و اشتغال پایدار در صدد فعال سازی معادن کوچک و راکد استان هستیم.

وی افزود: پیگیری تامین زیر ساخت های مورد نیاز معادن از جمله آب، برق و راه های دسترسی معادن در دستور کار این معاونت قرار گرفته و برنامه های لازم برای توسعه این بخش نیز تدوین شده و آماده اجرا است.

عابدپور تصریح کرد: مجموعه پهپادی سازمان که عملیات نقشه برداری و تعین ذخیره معادن استان را برای اولین بار در شمالغرب کشور انجام خواهد داد راه اندازی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی نیز تاکید کرد: معادن بهترین جایگزین برای نفت در اقتصاد کشور می باشد و سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی نیز استفاده از معادن، ممانعت از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده این حوزه را در دستور کار قرار داده و برنامه های کاربردی و کارشناسی شده ای را تدوین کرده است.

در همین هفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در سفر یک روزه خود به ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی با دارا بودن دو معدن طلای زرشوران و آق‌دره تکاب و معادن سنگ‌های تزئینی در این زمینه یکی از سرآمدها بوده و حرفی برای گفتن داشته که برای این منظور مورد توجه سازمان نظام مهندسی قرار دارد.

به گزارش کردپرس، در هفته اخیر رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در جلسه ای که با سرپرست سازمان صمت آذربایجان غربی داشت با اشاره به دو معدن طلای زرشوران و آق‌دره تکاب و معادن سنگ‌های تزئینی در این استان گفت: آذربایجان‌غربی در  این زمینه سرآمد بوده و برای این منظور مورد توجه سازمان نظام مهندسی قرار دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر مجموع سرمایه‌گذاری در بخش معادن کشور ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که این میزان قابلیت افزایش تا چهار برابر را نیز دارد و در آذربایجان غربی نیز در وهله نخست اکتشاف مواد معدنی از معادن استان در دستور کار قرار دارد و پس از آن فرآوری این مواد از جمله اهداف سازمان برای استفاده بهینه از معادن استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست