اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برخورد با تخلفات و سوءاستفاده‌هایی که در مقوله فرار مالیاتی صورت می‌گیرد در اولویت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان قرار دارد.

علی اکبر گروسی در جلسه بررسی فرار مالیاتی در استان با تاکید بر مدرن‌سازی و هوشمندسازی نظام مالیاتی اظهار داشت: دستگاه قضایی همسو با سایر ادارات و نهادهای متولی با جدیت کامل پیگیر فرار مالیاتی افراد مختلف در این استان بوده و با آن برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه باید راهکارهایی اتخاذ شود تا جلوی چنین اقداماتی گرفته شود افزود: باید از  سوءاستفاده‌ها حیله‌گرانه در موضوع کارت‌های پیله‌وری و صادرات و واردات با آنها جلوگیری شود که این امر مستلزم آموزش‌های لازم برای کارکنان است.

او ادامه داد: باید نسبت به موضوع اعلام ورشکستگی که از سوی برخی مدیران کارخانه‌ها که بعد از اخذ تسهیلات بانکی به منظور شانه خالی کردن از تعهدات خود انجام می‌گیرد و بانک‌ها را دچار مشکل می‌کند نیز تدابیری اندیشیده شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید همکاری تنگاتنگی در حوزه‌های قضایی با ماموران مالیاتی وجود داشته باشد گفت: مسائل اقتصادی تخصص کافی و لازم را طلب می‌کند لذا باید از کارشناسان متخصص در این زمینه بهره گرفت و با تفاهم و همکاری کارشناسان بین ٢ دستگاه به نتایج مطلوبی دست یافت.

گروسی تاکید کرد: در این زمینه گمرک می‌تواند در تنظیم کارت‌های پیله‌وری و ارائه آن‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد فرصت‌طلب نظارت کند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی در مبارزه با فساد در کنار همه ارگان‌ها و نهادها بوده و با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد قاطع می‌کند چرا که معتقدیم حل این مشکلات و برخورد با آن آسایش مردم را به دنبال خواهد آورد.

در پایان جلسه مصوب گردید در شهرستان پیرانشهر شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی تشکیل گردد.

فرار مالیاتی از طریق کارت بازرگانی اجاره‌ای در آذربایجان‌غربی طی سال‌های اخیر رشد بی رویه‌ای داشته که لازم است تمهیداتی برای جلوگیری از این امر در راستای کاهش درآمدهای معوقه دولت اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست