اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سعید شهند مدیر کل جدید محیط زیست استان با عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دیدار کرد.
عتباتی در این دیدار گفت : با توجه به اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن و اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه صیانت و حفاظت از محیط زیست، باید به این مقوله توجه جدی و ویژه داشت.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد : به منظور رسیدگی به جرائم زیست محیطی، شعب تخصصی در نظر گرفته شده تا با نگاه کارشناسانه و ویژه به این قبیل جرایم، دقت و سرعت رسیدگی به جرایم و تخلفات صورت گرفته این حوزه افزایش یابد تا از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری گردد.
عتباتی در ادامه به رعایت حریم ۶۰ متری دریاچه ارومیه تاکید ویژه نمود و با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه و تاکیدات رئیس جمهوری در خصوص آزاد سازی سواحل و حریم و بستر رودخانه ها خواستار شد متولیان امر از جمله اداره کل محیط زیست استان برخورد جدی و قاطع با متخلفان و متجاوزان را در دستور کار خود قرار دهند و با بازرسی ها مداوم قبل از هرگونه اقدامی از سوی متصرفین با آنها برخورد گردد.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه به همکاری اداره کل محیط زیست استان و دادستانهای حوزه های قضایی تاکید کرد و گفت : با همکاری بین اداره کل محیط زیست استان و دادستانهای حوزه های قضایی اقدامات حمایتی و صیانتی جدی در حوزه محیط زیست صورت پذیرد.
مقام ارشد قضایی در پایان به لزوم تعریف پیوست زیست محیطی در اجرای پروژه ها و فعالیتهای اقتصادی تاکید و خاطرنشان ساخت : تمامی پروژه ها و فعالیت های اقتصادی باید پیوست زیست محیطی با درک واقع بینانه شرایط استان داشته باشند، این مطالبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای حفاظت از محیط زیست و امنیت سلامت مردم استان است.
در ادامه جلسه شهند مدیر کل محیط زیست نیز گزارشی از وضعیت محیط های حفاظت شده ارائه و راهکارهای لازم را درخصوص حمایت قضایی از اقدامات اداره کل محیط زیست استان را خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست