اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: ٦ کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر، مهاباد و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۲۱ هزار تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.

آوای مرز : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان برداشت شده که حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن از این محصول توسط کارخانه‌های قند استان خریداری شده است و مابقی به سایر مصارف از قبیل تازه خوری و دام رسیده است.

علی دیانتی در جلسه کمیته پیگیری مسائل چغندرقند استان که با حضور مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: مجموع ارزش چغندرقند های خریداری شده بیش از ۴ هزار و ۱۹۱میلیارد تومان است که ازاین مبلغ ۹۸ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.
دیانتی تصریح کرد: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند و کارخانه‌های قند ارومیه و پیرانشهر به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندر قند را در سال جاری داشتند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: ۶ کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر، مهاباد و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۲۱ هزار تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.
او با بیان اینکه متوسط عیار چغندرقند برداشتی ۱۶.۴۲ درصد است، افزود: ۳۰هزار هکتار کشت قرار دادی چغندر قند در استان بود که ۲۸ هزار هکتار قابل برداشت بود که حدود ۱۴ هزار هکتار و ۵۰۰ درون حوضه ابریز دریاچه و بقیه در خارج از حوضه بوده است.
دیانتی با بیان اینکه ۵۲ درصد سطح زیر کشت مجهز به آبیاری بارانی و نوار تیپ است، تاکید کرد: افزایش تولید در واحد سطح و مدیریت مصرف بهینه آب در مزارع و توسعه آبیاری نوار تیپ ضرورتی است که نیاز است در اولویت برنامه کشت چغندرکاران قرار گیرد.
او اضافه کرد: امسال از مجموع یکهزار و ۳۰ هکتار از مزارعی که تغییر آرایش کشت در آنها اجرا شده است ، ۸۵۰ هکتار در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد. همچنین  ۸ هزار و ۱۷۸ هکتار از مزارع چغندرقند استان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست