اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مرکز سنجش و ارزیابی قوه قضاییه در آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار و ۲۸۲ نفر از داوطلبین کار آموزی وکالت در این استان در آزمون وکالت وکلای قوه قضاییه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کاوه کاظم زاده اضافه کرد: آزمون اخذ پروانه کار آموزی وکالت روز جمعه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز برگزار شد.

وی افزود: آزمون وکالت مرکز وکلا قوه قصاییه توسط مدیریت سنجش و ارزیابی مرکز وکلای قوه قضاییه و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در ارومیه برگزار شد.

نماینده سنجش و ارزیابی قوه قضاییه در آذربایجان‌غربی گفت: در این دوره از آزمون اخذ پروانه وکالت داوطلبان به سوالات تخصصی رشته حقوق پاسخ داند و برگزیدگان این آزمون در مرحله اختبار که ترکیبی از دروس تخصصی حقوق، دروس عمومی، ارزشیابی شخصیت و احکام اسلامی است شرکت خواهند کرد.

کاظم زاده بیان کرد: پس از عبور داوطلبان از این دو مرحله و طی شدن مراحل گزینش و کارآموزی منتخبین وارد عرصه وکالت می‌شوند.

وی ادامه داد: از آنجاییکه آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون وکلا برگزار نشده بود مرکز وکلای قوه قضاییه برای حمایت از حقوق داوطلبین این آزمون را بصورت فوق العاده برگزار کرد.

نتایج این آزمون طی یک ماه آینده مشخص خواهد شد و آزمون بعدی مرکز وکلا قوه قصاییه در شهریور سال جاری برگزار خواهد شد.

آزمون امسال بر اساس قانون تسهیل صدور برخی مجوزات کسب و کار برگزار شد و بر این اساس باید وکلا و کارآموزان وکالت جذب شوند، اما این قانون تضمینی برای جذب بیشتر وکلا در این آزمون نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست