اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی ایران ۲۷ تا ۳۰ شهریور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

مرتضی صفری در این باره افزود: اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی ایران ۲۷ تا ۳۰ شهریور ماه سال جاری به‌همت دانشگاه ارومیه در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این جشنواره در سه بخش رقابتی، رقابتی نمایشی و نمایشی در رشته‌های چوب‌کشی، دال‌پلان، هفت‌سنگ، غازقلنگ و الختر اجرا می‌شود.

 به گفته صفری؛ در این جشنواره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت شرکت خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ر ادامه گفت: در حاشیه سی‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور غرفه صنایع‌دستی در تالار وحدت ارومیه برپا شده و در این غرفه تولیدات صنایع‌دستی استان اعم از هنرهای چوبی مانند معرق و منبت، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، میناکاری، نقاشی رو شیشه و … به‌نمایش گذاشته شده است.

او افزود: همچنین در این غرفه نمایشگاه عکسی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان نیز به نمایش درآمده است.

 صفری تاکید کرد: سی‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از ۱۶ تا ۱۹ مرداد به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود و این فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی استان است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست