اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دوره آموزش مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی ویژه اعضای شورای مدیریت بحران استان برگزار شد

این دوره آموزشی با هدف افزایش آگاهی و آمادگی در زمان وقوع حوادث و سوانح طبیعی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی , مدیران کل مدیریت بحران , دفتر امور شهری و شوراها وبه همراه  فرمانداران. , بخشداران و مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران برگزار شد.

پیمان آرامون در آیین افتتاح این دوره با بیان اینکه آموزش در ایجاد آمادگی میان دستگاههای اجرایی در افزایش سرعت امدادرسانی و   کاهش خسارت حوادث طبیعی نقش محوری دارد گفت : زلزله,  سیلاب مهمترین حوادث خسارت زایی است که با توجه به شرایط اقلیمی کشور همواره آسیب های جدی به زیرساخت ها و مراکز تولید و جوامع انسانی وارد میسازد .

وی افزود: مدیریت اصولی ساخت وسازها و رعایت نکات علمی و فنی در پروژه های عمرانی در کاهش خسارتهای ناشی از سوانح طبیعی ضروری است و تدابیرلازم در تحقق این برنامه ها باید انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری همچنین بر کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و افزود: ساخت و سازهای غیر اصولی و بویژه حاشیه رودخانه ها از عوامل تهدید کننده ای است که در زمان وقوع حوادث بیشترین عامل خسارتهای جانی است که با تدابیری که ازسوی دولت اتخاذ شده و با تاکیدات مقام عالی استان در سال جاری با تشکیل کارگروه های مقابله با ساخت وسازها در تمامی شهرستان های استان این موضوع بطور جدی مورد بررسی و نظارت قرار خواهد کرفت.

پیمان آرامون در ادامه اتمام مطالعات جامع اسکان اضطراری در شهرستان های استان، بازنگری درطرح های هادی و جامع شهرهایی که افق مطالعاتی آنها به اتمام رسیده را از دیگر اقدامات در دست اجرا در جهت کاهش خطرپذیری و مقابله با حوادث طبیعی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بارش های هفته های اخیر در استان نیز اشاره ای کرد و گفت: براساس آمار سازمان هواشناسی مجموع بارش های از آغاز سال جدید در استان ۴۲۰ میلی متر بوده که با اقداماتی که در لایروبی انهار و هدایت روان آبها و سیلاب ها به موقع انجام شد از بروز حوادث تلخ و وقوع بحران جلوگیری شد.

او اظهار داشت: با مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان امسال ۱۴۰ کیلومتر از انهار اصلی که بیش از ۱۰۰ کیلومتر آن در حوزه آبریز دریاچه قرار دارد لایروبی می شوند .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی همچنین خاطرنشان کرد: با بارندگی های اخیر و هدایت روان آبها خوشبختانه حجم آب دریاچه ارومیه به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و ارتفاع  تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته ۶۲ سانتی متر افزایش دارد .

رهبرسوره مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی  هم در این دوره بر تقویت آموزشی مدیریت سوانح و بلایا ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان تاکید کرد.

در ادامه این کارگاه آموزشی علیرضا فلاحی یکی از اساتید برجسته کشور در حوزه سوانح وبازسازی مطالبی در خصوص حوادث و سوانح طبیعی ، عوامل بحران ساز ، روشهای ۹ گانه آمادگی در برابر حوادث و نقش برنامه ریزی شهری در کاهش مخاطرات و کاهش آسیب پذیری ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست