اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در سفر دو روزه به آذربایجان‌غربی پروژه‌های مختلف شامل بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و راه روستایی در مجموع ۴٣٧ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: کریدور شمالغرب کشور یکی از مهمترین پروژه‌های راه و شهرسازی کشور به شمار می‌رود که با بهره‌برداری از آن شاهد رونق اقتصادی در کشور و به خصوص استان‌های شمالغرب خواهیم بود.

محسن حمزه لو افزود: این پروژه برای آذربایجان غربی اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند در حوزه صادرات و تجارت رتبه استان را ارتقا ببخشد.

وی ادامه داد: کریدور غرب کشور یک هزار و ۵۳۰ کیلومتر طول دارد که از این میزان، ۵۴۰ کیلومتر معادل یک سوم کل کریدور غرب کشور، در آذربایجان‌غربی قرار دارد و تاکنون ۲۳ کیلومتر از این کریدور به اتمام رسیده است.

همچنین طرح توسعه و ساماندهی مجموعه فرهنگی ورزشی راه و شهرسازی آذربایجان غربی با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

این مجموعه در مساحتی ۱۱ هزار متر مربعی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال ساماندهی شده است.

افتتاح ۴٣٧ کیلومتر راه در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در سفر دو روزه به آذربایجان‌غربی پروژه‌های مختلف شامل بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و راه روستایی در مجموع ۴٣٧ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

محمد اسلامی با اعلام این‌که تا پایان سال ۶۰۰ کیلومتر در شبکه راه‌های استان افتتاح می‌شود، گفت: عملیات قسمتی از قطعات کلیدی در توسعه جاده‌های استان از جمله ٢۴ کیلومتر از محور خوی به قطور و رازی و آسفالت محور پلدشت – مرگنلر آغاز شد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: متعهد هستیم تا عقب‌ماندگی استان در شاخص ساخت و توسعه راه‌ها را جبران کنیم و با توجه به افزایش تردد در راه‌های فرعی، روند ارتقای این راه‌ها سرعت بگیرد.
اسلامی، رسیدگی به مسائل شهرسازی و مسکن استان را از دیگر دستاوردهای این سفر برشمرد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن و نبود زمین مناسب برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در برخی از شهرهای استان، باید با تسهیل‌گری اراضی مورد نیاز به محدوده شهرها الحاق شود.

مراسم بهره‌برداری از۵٨ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یک هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال در مسیر دسترسی به پایانه مرزی سرو با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌غربی، نمایندگان مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه‌وشهرسازی استان برگزار شد.

افتتاح دو دستگاه تونل در محور شاهین‌دژ به تکاب، بهسازی محور خوی به فیرورق، ساماندهی ورودی شهر شاهین‌دژ و خروجی شهر میاندوآب از مهم‌ترین این پروژه‌ها بودند.

عملیات احداث مجتمع آشوریان

عملیات احداث مجتمع آشوریان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.مجتمع آشوریان ارومیه با اعتبار ٩٠ میلیاردریال شامل بخش‌های اداری و تالار اصلی احداث می‌شود.این پروژه با زیربنای ٢ هزار و ۵٩۶ مترمربع با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان اجرا می‌شود و در مرحله خاکبرداری و تسطیح است.

 

افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان غربی، سالن مسافری پایانه مرزی سرو در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه افتتاح شد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان غربی ، سالن مسافری پایانه مرزی سرو که در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع شده است افتتاح گردید.

شکری گفت : سالن مسافری پایانه مرزی سرو به مساحت ۵۶۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخته شده است و برای احداث آن و محوطه سازی اطراف اش بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان هزینه شده است که با افتتاح آن تردد و جابجایی مسافرین در منطقه رونق و تسهیل خواهد یافت.

شکری گفت : از جمله پروژه  آسفالت راههای روستایی مهمی که در قالب طرح ابرار در استان افتتاح خواهد شد می توان به : روستای قرنسا در ارومیه به طول بالغ بر ۲ کیلومتر ، روستای حصار آغبلاغ به طول نزدیک به ۷ کیلومتر ، روستای پیراحمد کندی در چالدران به طول ۹ کیلومتر و روستای داراب – دلرزی سلماس به طول بالغ بر ۴ کیلومتر اشاره نمود.

این مقام مسئول ادامه داد در سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی،  نزدیک به ۱۵۸ کیلومتر از پروژه های لکه گیری و روکش آسفالت استان با اعتباری نزدیک به ۷۵ میلیارد تومان با حضور در ورودی شهرستان پیرانشهر از سمت شهرستان سردشت به صورت نمادین افتتاح شد.

ارسلان شکری در پایان اظهار داشت : پروژه های لکه گیری و روکش آسفالت جهت ایمن سازی محور های استان انجام میشود که شامل : ۱۱ کیلومتر در بزرگراه بالغ بر ۲۶ کیلومتر در راههای اصلی ، بالغ بر ۹۲ کیلومتر در راههای فرعی و ۲۶ کیلومتر در راههای روستایی می باشد.

افتتاح ۱۴۰ کیلومتر طرح ابرار در آذربایجان بصورت نمادین در روستای خانقاه شهرستان خوی 

به دنبال سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان غربی نزدیک به ۱۴۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در استان به صورت نمادین در روستای خانقاه خوی افتتاح گردید.

در این مراسم که معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، استاندار آذربایجان غربی ، مدیران کل و جمعی دیگر از مسئولین استانی و کشوری نیز حضور داشتند آسفالت راه روستایی خانقاه خوی به طول ۹ کیلومتر و با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهسازی و تعریض محور خوی-قطور-رازی در چهار قطعه تقسیم‌بندی شده و در حال حاضر عملیات راهسازی در قطعات مختلف این پروژه اجرا می‌شود. باتوجه به اینکه ساخت و توسعه محورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی استان جزو پروژه‌های جهش تولید هستند، تکمیل این پروژه‌ها در افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستیابی به توسعه پایدار اثربخش است.

گفتنی است همزمان با افتتاح آسفالت  راه روستایی خانقاه شهرستان خوی آسفالت راه های روستایی در برخی از دیگر شهرستان های استان من جمله : ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، چالدران ، سردشت ، شاهین دژ و شوط نیز در قالب طرح ابرار به بهره برداری کامل رسید. ​

آغاز عملیات اجرایی قطعه یک محور خوی – قطور – رازی 

 با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی قطعه یک محور خوی – قطور – رازی به طول ٢۴ کیلومتر، عصر چهارشنبه آغاز شد.

محور خوی – قطور – رازی با ۶٣ کیلومتر طول در چهار قطعه، چهار تقاطع و یک تونل اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این مراسم اظهارکرد: عملیات اجرایی محور خوی – قطور – رازی بیش از ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن حمزه لو افزود: عملیات اجرایی این طرح از بهمن سال ١٣٩٧ آغاز شد و حدود ٢۴ ماه برای بهره‌برداری کامل از این طرح وقت لازم است.

وی با بیان اینکه یک تونل به طول ۵۵۵ متر با ۶٠٠ میلیارد ریال اعتبار در این طرح پیش‌بینی شده‌است، بیان کرد: ٢ هزار و ۶٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای قطعات آن در نظر گرفته شده‌است.

حمزه لو اضافه کرد: با اجرای طرح تعریض این جاده، چهار باند رفت‌وبرگشت در این مسیر ایجاد شده و علاوه بر افزایش ایمنی، ترافیک جاده‌ای نیز تسهیل و از وقوع حوادث ناگوار رانندگی پیشگیری می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی محور “نلاس” – “سردشت” 

همزمان با دومین روز از سفر راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی، عملیات اجرایی محور “نلاس” – “سردشت” ظهر پنجشنبه در شهرستان مرزی سردشت آغاز شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در مراسم آغاز به کار این طرح گفت: این طرح شامل تعریض، آسفالت و بهسازی بخشی از جاده اصلی محور نلاس به سردشت است که نقش مهمی در مسیر ارتباطی این شهرستان با شهرهای سقز، مریوان و پیرانشهر دارد.

ارسلان شکری افزود: این محور به طول ۲ هزار و ۱۰۰ متر و با اعتبار ۱۰۴ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی بعد از ظهر امروز از پایانه مرز تمرچین پیرانشهر نیز بازدید کرد.

محمد اسلامی قبل از بازدید از پایانه مرزی تمرچین در یادمان شهدای منطقه عملیاتی تمرچین حاضر و با اهدای گل و نثار فاتحه به مقام شهدا ادای احترام کرد.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز دارد و پنج پایانه مرزی شامل سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق در این استان فعال است.

در آئین آغاز این طرح راهسازی استاندار آذربایجان غربی، نماینده سردشت و پیرانشهر، فرماندار و امام جمعه و جمعی از مسؤولان و فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان حضور داشتند.

۲۴۰کیلومتر راه روستایی امسال در آذربایجان غربی آسفالت می شود

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهتمام این وزارتخانه برای ارتقای بهره مندی آذربایجان غربی از شاخص راه آسفالته روستایی گفت: تا پایان سال ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می شود.

محمد اسلامی عصر پنجشنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی مهاباد، تکمیل راه‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و افزود: راه اتصالی ارومیه به پایانه مرزی سرو بخشی امروز افتتاح و بخش باقیمانده نیز تا پایان مهر تمام و این مسیر بزرگراهی تکمیل می‌شود.

وی مهاباد را بخش کانونی جنوب استان دانست و عنوان کرد: موقعیت مهم این شهرستان در کریدور غرب و دسترسی به نقاط مختلف می‌طلبد تا محورهای مواصلاتی آن ارتقا یابد.

اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: ۲۷ هزار مسکن در طرح اقدام ملی پیش بینی شده که زمین نیمی از این تعداد تأمین شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بسیاری از شهرها به جهت کوهستانی بودن مشکل تأمین زمین وجود دارد لذا قصد داریم با الحاق اراضی به محدوده شهر و یا قالب شهرک از این طریق مشکلات را حل کنیم.

اسلامی مشکلات تاریخی برخی زمین‌ها در شهرهای مختلف از جمله ارومیه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: با تشکیل کمیته‌ای نسبت به شناسایی راهکارهای قانونی جهت این مشکل تاریخی را پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ریلی نیز نیاز داریم یکسری اقدامات کامل‌تری را انجام بدهیم. تا بتوانیم جذابیت ریلی از مسافری به باری را ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید اجرای طرح کریدور شمال به جنوب را مهمترین برنامه این سفر برشمرد و گفت: این پروژه نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه این سفر دستاوردهای خوبی در تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقلی استان داشته است، اضافه کرد: دولت تاکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در هفته دولت بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۳ پروژه بیمارستانی در دوره کرونا به اتمام رسیده و تحویل وزارت بهداشت شد.

 محمد اسلامی عصر پنجشنبه در بازدید از بیمارستان در دست احداث شهرستان تکاب اظهارکرد: پیش بینی می‌شود با توجه به سیاست جدید اتمام پروژه‌های نیمه تمام از طریق افزایش اعتبارات و بهره مندی از همکاری‌های سازمان برنامه و بودجه بسیاری از پروژه‌های بالای ۷۰ درصد تا پایان کار دولت به اتمام برسد.

وی با اشاره به اقدامات شاخص دولت در ارتقای شاخص‌های سلامت گفت: در ۷ سال گذشته ۶۴ بیمارستان ساخته و تحویل وزارت بهداشت شده است. پیش بینی می‌شود تا پایان دولت ۱۳ بیمارستان دیگر نیز تحویل شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه مراحل ساخت این بیمارستان تا پایان شهریور تمام شده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود گفت: تجهیزات بیمارستان نیز به همت مسئولین استانی آماده و به زودی نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم برای تکاب که از سال گذشته توجه خاصی به آن شده ارتقای ایمنی جاده‌های مواصلاتی است افزود: سعی کردیم سازمان ایمیدرو را به عنوان یکی از بهره برداران اصلی معادن تکاب دعوت به مشارکت کنیم که پیش بینی می‌شود با این اقدام و افزایش سهم اعتبارات اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

وی گفت: طرح بافت فرسوده و تاریخی تکاب و رسیدگی به مشکل تاریخی برخی زمین‌های مردمی در دستور کار قرار دارد و علاوه بر تزریق منابع لازم برای بازآفرینی شهری برای مشکلات تاریخی مردم در برخی اراضی نیز در چارچوب قوانین و مقررات و با رعایت حال مردم تعیین تکلیف می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست